Båtramp Säbysjön och Ralånen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtramp Säbysjön och Ralånen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Båtramp Säbysjön och Ralånen?

    God natt? Är det någon vaken fiskesnackare som känner till nåt bra ställe att backa ner båten? Skulle ut imon på en havsfisketur efter grov sej med Pequod men det blev tyvärr inställ pga av hårda vindar så jag blev tvungen att försöka ta världsrekord på gös och blev tvungen att köra till Småland å göra ett försök😀.
    Hoppas skitsommaren som varit gör att det är riktigt bra sketfiske! Är det någon som fiskat i dom sjöarna nyligen och kan svara på hur fisket varit senaste tiden?
    Mvh och sketfiske till er alla.

  • #2
    Enda jag har att komma med är att säbysjöns fvo har egen hemsida där det kanske finns info..

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
      Enda jag har att komma med är att säbysjöns fvo har egen hemsida där det kanske finns info..
      Tack, testade här innan jag böja googla/ mvh

      Kommentera


      • #4
        Det finns en båtramp i Frinnaryd n Ralången men då ska man åka med båten genom Svartån till Ralångens n ände. Hur det ser ut i Svartån vet jag inte, men under tiden jag bodde o fiskade där så var det mycket ris o bråte i o som hängde ut över ån. Det finns tydligen en naturramp vid Råby på Ralångens ö sida. Hur den är vet jag inte.

        Visst är det en skrivfel i rubriken för någon sjö i trakten med det namnet känner jag inte igen?
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera


        • #5
          Tack för svar, hittade en naturramp som går att sjösätta men vattnet ser ut att vara väldigt lågt men det ska nog gå bra, betesfisk överallt så detta ska bli spännande. I natt höll det på att gå åt helvete när brorsan råka riva muren till Säby kyrkaClick image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	985,8 KB
ID:	1782232Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	914,8 KB
ID:	1782233 Frågan är hur det är att fiska i lågvatten när sjön är så grund? Hoppas dom är sugna på lite mört idag för det låg några fina i mörtstugan när jag vakna��

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
            Tack för svar, hittade en naturramp som går att sjösätta men vattnet ser ut att vara väldigt lågt men det ska nog gå bra, betesfisk överallt så detta ska bli spännande. I natt höll det på att gå åt helvete när brorsan råka riva muren till Säby kyrka[ATTACH=CONFIG]88933[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88934[/ATTACH] Frågan är hur det är att fiska i lågvatten när sjön är så grund? Hoppas dom är sugna på lite mört idag för det låg några fina i mörtstugan när jag vakna��
            Varsågod!

            Ralången är en sådan sjö som är känslig för långa värmeperioder. Det blir lätt algblomning i sjön, men åk ut o fiska efter ett åsk-, blixt- o regnväder med bra blåst så är sjön ordentligt syresatt o bjuder på bra fiske. Jag hade stenkoll på den biten då jag bodde i Aneby o så även när jag hade stugan drygt 1 mil n Aneby. Jag hade stugan högt så jag såg över Ralången vad som hände i väderväg men såg inte själv sjön därifrån.
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


            /Stefan

            Kommentera


            • #7
              Har fiskat i Säbysjön under sommarn men det har varit strävt, sannolikt pga det låga vattenståndet. Fick dock gös och stora abborrar för ca 2 veckor sedan en bit i sjön utanför åmynningen söder om Säby kyrka. Båtrampsmässigt så ska det finnas en ramp vid Säby kyrka men om den funkar nu med låg vattennivå har jag inte koll på. Ett alternativ är väl att lägga i båten vid badstranden på östra sidan (Björnklo) kanske.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Zabel85, 2023-09-30, 16:51
              0 svar
              108 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Zabel85
              av Zabel85
               
              Arbetar...
              X