Näbbgädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Näbbgädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Näbbgädda

    När tror ni näbbgäddorna kommer till Hasslöbron? Är det lika bra fiske vid Tjurköbron? Tror ni man kan sälja dem till någon fiskebutik?

  • #2
    var i sverige ligger dessa orter?

    Kommentera


    • #3
      Dom börjar så sakta komma till Malmö sedan ungefär 2 veckor till Trelleborg, vet inte var orterna du nämner är belägna men om så långt upp som Blekinge rör det sig om minst en månad till! Har väldigt svårt att tro någon butik är intresserad av att köpa horngädda, efterfrågan är väldigt liten och dom finns i enorma mängder i Öresund!

      Kommentera


      • #4
        Inga rapporter av horngädda i blekinge ännu?

        Kommentera


        • #5
          Ta det lugnt, har inte startat i Malmö riktigt så du får räkna med minst en månad till.

          Kommentera


          • #6
            Jag har för mig att näbbgäddan dyker upp runt mors-dag i Blekinge, är dock upptagen på mors-dag av någon anledning

            Kommentera


            • #7
              finns näbbgädda nu i tredenborg, tog 9 st igår på 2 timmar, sen massa hugg som jag missade.

              Kommentera


              • #8
                Vad kul då får man sticka dit och testa!
                Har du provat att fiska med silkesgarn istället för krok,skall vara grymt effektivt

                Kommentera


                • #9
                  Dom är i Gislövs-Läge nu men inte i några mängder, tror det är vindarna som strömmen som spökar, motvind och mot strömmen nära land så dom går nog längre ut av lathets-skäl.

                  Kommentera


                  • #10
                    Håller med dig, krok eller inget.
                    Man felkrokar säkert 25% så dom får du aldrig en chans på,
                    skulle fisken sedan mot förmodan fastna vilket jag tvivlar på, skulle jag inte vilja trassla ut garnet/fisken efter att en horngädda snurrat runt.
                    Vad jag hört av folk som testat är dessa garn rent skit och funkar inte..

                    Säkraste är en vanlig riktigt vass 3 krok ca 10cm bakom draget.

                    Undvik upp-hängare för att få 2 åt gången, jag har provat och visst fick jag 2 horngäddor samtidigt, om jag sedan skall berätta vad lina,drag och allt annat såg ut som och hur intrasslat det var så tar vi det på ett annat forum, den typen av uttryck är barn-förbjudna.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Zabel85, 2023-09-30, 16:51
                    0 svar
                    106 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Zabel85
                    av Zabel85
                     
                    Arbetar...
                    X