hjälp en nedflyttad norrlänning få gäddslem på händerna?!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp en nedflyttad norrlänning få gäddslem på händerna?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • hjälp en nedflyttad norrlänning få gäddslem på händerna?!?

    tjenixen!

    kommer ha en lite udda höst framför mig, så ja vänder mig hit för tips och hjälp!
    det är nämligen så att jag flyttat till typ ingenstans (på sätt å vis iaf) och hoppat på ett jobb där jag jobbar 7 tolvtimmarsdar följt av 7lediga dar, jobbar då i Boliden (västerbotten) sen på mina ledigveckor kommer jag vara större delen av tiden nere i Garpenberg hos tjejen som gör sitt ex-jobb där... så blir massa körande och en udda höst för mig rent fiskemässigt...

    så, jag jagar tips på var jag kan ge mig ut å jaga gädda nere i dalarna, såklart gärna i närhet av garpenberg om det finns nåt, men jag är ju inte rädd för å köra en bit heller...
    eller om nån är sugen å dra med en norrlänning ut så är ja snäll, 36år gammal å älskar allt fiske men ffa bonnatrolling efter gädda!!!! kan självklart stå me bensinpengar etc oxå, kaffe å ett glatt humör kan ja oxå stå för!!!!

    jag kommer inte ha tillgång till nån båt, så vet nån av nåt vatten där man kan hyra antingen nån enklare rodd eller motorbåt så prioriterar jag gärna såna vatten då ja tycker d e grymt skönt å kunna bonnatrolla eller ro drag...

    mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

  • #2
    ingen med nåt som helst tips?

    nu har jag ~12tim kvar av min första arbetsvecka här uppe i boliden innan ja sen hälsar på päronen en-två dar å sen drar neråt till garpenberg!
    hade tankar/drömmar om att snabbfiska lite nånstans här uppe under jobbveckorna med men inte hunnit eller orkat, med 12timmars dagar plus en del övertid här å där så finns inte mycket tid eller energi över för sånt märkte jag... ��

    mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera


    • #3
      Hejsan Peter, vart i Dalarna ligger garpenberg? Jag bor i norra Dalarna och har några vatten jag hade kunnat dela med mig av! Mvh André
      Sticks and stones may break my bones, but pike will never hurt me

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av amdre02 Visa inlägg
        Hejsan Peter, vart i Dalarna ligger garpenberg? Jag bor i norra Dalarna och har några vatten jag hade kunnat dela med mig av! Mvh André
        hehe, ptja jag är ju verkligen ingen stjärna på geografi men, garpenberg ligger nånstans i södra dalarna om jag förstått det hela rätt!

        men, om du vill/orkar så får du gärna dela med dig av tips ändå! bara skicka mig ett PM eller två! sen får jag väl se om jag hinner/kan ta mig dit under nån av mina veckor nere i dalarna, men, som sagt så e ja inte rädd för å köra "onödigt" långt för fiske!!! (är aldrig för långt när det kommer till fiske ju!!!)

        mvh/peter
        https://www.facebook.com/OKspinners/

        Kommentera


        • #5
          packningen för den här ledigveckan blev sparsmakad men fullt tillräcklig (i mina ögon iaf);

          10' Ugly Stik med en Okuma magda i rejält härjat härligt slitet skick utan linförare (redan där nere)

          eftersom ja tar buss/tåg ner denna sväng så blev en låda allt ja iddes ta me, innehåller ändå allt ja behöver så...

          2x 10" Jake
          1x 10" ledad Believer

          Knipex
          lite olika avkrokningstänger
          krokfil
          nåra extra krokar
          gummiband å små vikter
          dasspapper

          Click image for larger version

Name:	CC985212-44BC-4E96-9905-680BB5434179.jpg
Views:	1
Size:	679,6 KB
ID:	1787624
          https://www.facebook.com/OKspinners/

          Kommentera


          • #6
            insåg att jag faktiskt glömt en sak... en fet tail att sätta på ena jaken... jaja, kanske går fixa annars så funkar d ju ändå!
            https://www.facebook.com/OKspinners/

            Kommentera


            • #7
              Tips är såklart älven med tillhörande sjöa (Hovran, Bäsingen etc)

              Kommentera


              • #8
                Om jag var du hade jag köpt mig en Julakajak att ha nere i Dalarna! Sen är det bara sätta igång att granska flygfoton och börja utforska omgivningarna...

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av ENorden Visa inlägg
                  Tips är såklart älven med tillhörande sjöa (Hovran, Bäsingen etc)
                  tackar tackar!!!

                  Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg
                  Om jag var du hade jag köpt mig en Julakajak att ha nere i Dalarna! Sen är det bara sätta igång att granska flygfoton och börja utforska omgivningarna...
                  tack för tipsen!!!

                  hahaa, ja, jo, haft en julakajak, sålde tyvärr bort den i början av den här säsongen då jag i princip är hemlös och utan bil, har inget riktigt boemde just nu och inte heller nån bil just nu så, kände tyvärr att kajaken fick lov att gå vidare, synd det då det annars var en grymt bra investering och bra att fiska från, var väldigt väldigt bra och kul att fiska från den, enkelt och smidigt definitivt!!!

                  får se vad det blir av fisket i år, känner att jag givit upp tanken på ett ordentligt höstfiske ändå som det är pga jobb etc så mycke möjligt att det slutar i lite slökastande nån få timme här och där från land i gruvsjön då i garpenberg på ledigveckorna jag har, bara för det är enkelt och smidigt då det ligger inom gångavstånd från där jag hänger på mina ledigveckor...

                  mvh /peter
                  https://www.facebook.com/OKspinners/

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av ovlof, 2023-06-27, 09:02
                  2 svar
                  205 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg ovlof
                  av ovlof
                   
                  Arbetar...
                  X