Gös i Storsjön vs. övre Hedesundafjärden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös i Storsjön vs. övre Hedesundafjärden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gös i Storsjön vs. övre Hedesundafjärden

    Hej,

    Ger upp mitt sökande efter hyrbåt i Storsjön. Det finns däremot båtar i Hedesundafjärden. Är det någon som vet hur Hedesundafjärden står sig gentemot Storsjön när det gäller gös? (och även stor gädda som plan B) Är de jämförbara eller är Storsjön mycket bättre?

    Hur är fiskereglerna för fiskekorten i Hedesundafjärden?

  • #2
    Kanske kan vara till nån hjälp? :

    http://www.nedredalalven.se/fiske/fi...nda-soderfors/
    12 hours
    1,440 casts
    2 followers
    1 strike
    DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

    Kommentera


    • #3
      Klart bättre förutsättningar för gösfiske i Storsjön än Hedesunda. Finns nog lika stor gös på båda ställena men till Storsjön finns det väldigt bra sjökort som man kan förlita dig på om man är där för första gången och det är ingen ström som kan ställa till det.

      Gäddbeståndet i Storsön håller klart sämre klass än Hedesunda/Dalälven när det kommer till individer över 9-10 kg.

      Gös-Storsjön
      Gädda-Hedesunda/Dalälven

      Kommentera


      • #4
        finns sjökort även över Hedesundafjärden vill jag minnas....
        Never let your memories be greater then your dreams...

        I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

        Kommentera


        • #5
          Ja, den där sidan som Cisco kid hänvisar till har jag tittat in på. Det stod nåt om max fyra spön per båt bland annat. Vi är fem personer som tänkte dra dit... Tänkte om det är det som gäller och om det finns fler specialregler?

          Tack för tipsen. Jag tolkar det som att det är mer gös i Storsjön även med sjökortsförutsättningarna lika. Första gången så går jag nog på ekolodet och provar mig fram, om jag inte vet några hot-spots innan. Storsjön har jag hört var fisken ska vara i alla fall. Så rådet är alltså att prova Storsjön istället? Alla som har hyrt ut båtar i Storsjön verkar tyvärr ha slutat med det så vi har ingen båt i nuläget... Om man inte drar upp en båt från Sthlm.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av pikeman59, 2023-08-01, 13:15
          2 svar
          184 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg pikeman59  
          Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
          5 svar
          259 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Niklar
          av Niklar
           
          Arbetar...
          X