Iläggningsramper Hälsingland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Iläggningsramper Hälsingland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Iläggningsramper Hälsingland

    Halloj!
    Finns det någon bra lista/sida/tråd (gärna med tillhörande karta eller koordinater) på iläggningsramper i hälsingland? Tänker främst kring sjöar samt Ljusnan med en 4-6 mils omkrets från Vallvik.
    Ska jaga lite gädda/gös tänker jag med nyinförskaffad trailer så vatten som håller dessa är extra välkomna.

    Testade Florsjön (Google Maps 61.305967,16.787678) förra helgen, fanns en bra ramp vid Ekstan som gick fint att använda för en mindre båt & trailer (BT 500)
    Kanske kan bli en tråd med tips?

    Mvh,
    Martin
    Team Ravi & Plusmontage; Motivation slår klass.

  • #2
    Ursprungligen postat av martinbrunn Visa inlägg
    Halloj!

    Testade Florsjön (Google Maps 61.305967,16.787678) förra helgen, fanns en bra ramp vid Ekstan som gick fint att använda för en mindre båt & trailer (BT 500)
    Du har ju kyrkbåtsrampen före om man kommer från Söderhamnshållet. Vet ej om de lagt i sista bryggsektionen men annars är det en kanonfin ramp med 10 meter brygga ut.

    Click image for larger version

Name:	ekstankarta.jpg
Views:	1
Size:	117,5 KB
ID:	1768849

    Den ligger i nordöstra delen där det står "Tjärnberg" vid det gröna. Man åker ner mellan Näcktjärn och Florsjön.
    Finns fint bad 30 meter väster om rampen, före efter samma väg.

    Men akta skenan i rampen som är till kyrkbåten. Det finns gott om plats att backa mellan skenan och bryggan men alltid lyckas någon svänga ut släpet i skenan.

    Hittade en bild på bryggan ut vid rampen. Ligger fint i en öppning i vassen.
    Med mindre båtar funkar Ekstan men när jag fortfarande ägde den kolossen så var det kyrkrampen som gällde...

    Click image for larger version

Name:	b%u002525C3%u002525A5tenaug.jpg
Views:	1
Size:	29,5 KB
ID:	1768850
    Senast ändrad av Tybling; 2013-06-20, 18:59.
    Alumacraft så klart!

    Kommentera


    • #3
      Tack för tipset! Har ni några bra tips på ramper i Marmen och Bergviken samt i Dellen?
      Team Ravi & Plusmontage; Motivation slår klass.

      Kommentera


      • #4
        Jag får lägga en reservation på mitt egna inlägg om Florsjön. Bryggan vid kyrkbåtarna var inte utlagd i lördags.

        Hörde att de ev skulle lägga i i helgen. Jag har lagt in förslag på att fiskeföreningen ska få inflytande i rampen så vi kan renovera och sköta om den då vi har fler medlemmar och många aktiva i styrelsen.
        Alumacraft så klart!

        Kommentera


        • #5
          Lyfter denna tråd. Någon som kan tipsa om ramp vid marmen?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Stalions Visa inlägg
            Lyfter denna tråd. Någon som kan tipsa om ramp vid marmen?
            Rekommenderar att du blir "nyckelmedlem" till båtklubben vid lötgärdet, det kostar väl inte många kronor (kanske några hundra extra som första medlemsavgift första året)

            Jag har bara nyckel i nuläget, sa upp båtplats och det känns bra att kunna ställa ifrån sig trailer och bil någorlunda skyddat iallafall! Bra ramp dessutom

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av pikeman59, 2023-08-01, 13:15
            2 svar
            196 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg pikeman59  
            Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
            5 svar
            292 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Niklar
            av Niklar
             
            Arbetar...
            X