Havsöring i Söderhamns skärgård? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring i Söderhamns skärgård?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Havsöring i Söderhamns skärgård?

    Hej,

    Jag har nyligen fått tillgång till båt i Söderhamn skärgård, närmare bestämt Sandarne Båtklubb och är sugen på lite fiske efter havsöring.

    Är tacksam för alla svar jag kan få.

    Jag fiskar vanligtvis i Marmen och Bergviken efter gös och borre där vi även har båt, men känner att jag vill lära mig att lokalisera fisken i havet, främst öring.

    Tips på beten, platser och månder då hö-fiske är som bäst i våra fina stad välkomnas. Förstår att ni kanske inte vill avslöja alla tricken, men behöver lite hjälp på traven

    Mvh//Robin

  • #2
    Dom finns efter hela kusten, kolla lite flygfoton på eniro sen är det bara att börja nöta

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
      Dom finns efter hela kusten, kolla lite flygfoton på eniro sen är det bara att börja nöta
      Tack för tipset, ska göra det... Du råkar inte veta vilket typ av vatten dom trivs bäst i ? tex grunt, mycket sten eller under typ björkar : ) helt ärligt så är det här ett helt nytt typ av fiske för mig

      //Robin

      Kommentera


      • #4
        Ge mig en mailadress eller lägg till mig på facebook (Christian Hedberg)så skickar jag en karta på lite heta platser runt Ljusne/Vallvik
        Senast ändrad av krisseh; 2014-01-10, 06:56.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av krisseh Visa inlägg
          Ge mig en mailadress eller lägg till mig på facebook (Christian Hedberg)så skickar jag en karta på lite heta platser runt Ljusne/Vallvik
          Har skickat förfrågan på FB, tack för din hjälp : )

          Kommentera


          • #6
            Va ut på flaket igår men kammade noll.. Men vid Stugsundsudden på väg tillbaka så vakade det sjukt mycket! så vi ankrade (innan skylten för ankringsförbud) stod och nötte med allt vi kunde hitta i draglådan, men ingen fisk ville nappa.. varför är den så trög? är det för kallt ?? ytvattnet låg på ca 8 grader

            Kommentera


            • #7
              Då såg jag dig där igår om det var du som hade en vit båt med mörkblå stripe på. Funderar på om det kan vara braxarna som är in å leker på flaket. =)
              Henric Olsson

              http://heinrich1979.blogspot.se/

              Kommentera


              • #8
                Flaket är sjukt dött just nu! Men lite positivt om det börjat vaka iallafall, förra veckan gjorde det inte ens det, lyckades lura två stycken men det var ingen fart alls!

                Det är ju bra med strömming så någon hungrig jävel tycker man det borde vara! Risken är dock att det är brax som du säger Heinrich79, förr studsade ju dragen på ryggarna vid bron så det vore ingen skräll om de börjat plaska runt!

                Tror vi får ge det ett par veckor till innan det lossnar, kalla nätter fördröjer nog mer än man vill även om dagarna är varma!

                Kommentera


                • #9
                  Kom ut med båten igår! 1 öring, 1 tappad och ett följe in till båten

                  Säsongen är live och verkar hett i ytterskärgården

                  Så jävla skönt

                  Kommentera


                  • #10
                    Finns det några bra ramper efter söderhamn-ljusnes kuststräcka? Sjukt sugen på att testa kusten lite mer i sommar!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av pikeman59, 2023-08-01, 13:15
                    2 svar
                    196 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg pikeman59  
                    Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
                    5 svar
                    289 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Arbetar...
                    X