Säg nej till kanotslalom i Gavleån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Säg nej till kanotslalom i Gavleån

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Säg nej till kanotslalom i Gavleån

    "Nu blåser det vid Gavleån igen! En kanotslalombana ska byggas utmed en av få öringförande sträckor som vi har i Gavleån. Att platsen är känslig då öringen leker där gör det hela ännu märkligare då man beviljat val av plats! Kanoterna är dock inte det stora problemet, men de portar som ska hängas upp ovanför åns vatten sätter defenitivt stopp för sportfisket på platsen. Så hjälp oss att få till stånd en rejäl protest, genom att signera protestlistan!

    Mvh.Tony Berggren Sportfiskare

    Obs: Varför inte lägga banan längre uppströms istället, måste finnas platser
    ovanför dammen och längre upp i systemet som inte stör varken fisken och
    de som fiskar?"


    https://www.skrivunder.com/nej_till_...bana_i_gavlean
    Senast ändrad av Bergman; 2017-04-06, 07:12. Anledning: Lagt in mer info

  • #2
    I afton har jag fått en skrivelse från Förvaltningsrätten där Gävle kommun yttrar sig över min överklagan av beslutet att bygga en kanotslalombana i "kanalen" uppströms bron till Strömvallen. Jag har fram till 18 april att besvara kommunens synpunkter. Kommunen står fast vid sitt beslut om att bevilja kanotslalombanan och uttrycker även önskemål om att förbjuda fisket uppströms cykelbron. Om kanotslalom banan byggs kan kommunen tänka sig att förbjuda kanotisterna under 15 september till 1 november. Länsstyrelsen har yttrat sig att strax uppströms bron är det ett väldigt viktigt reproduktionsområde för havsöring och om kanotslalombanan byggs så bör den inte sträcka sig längre än till stenkistans slut på norra sidan kanalen. Jag vet att det är extremt många som fiskar i ån vid boulongern där få paddlar. Jag anser att kanotslalombanan kan byggas på annan plats längs den 25 km långa ån. Jag hoppas att så många som möjligt skriver under Tony Berggren Gavleoring protestlista mot att bygga kanotslalombanan i Boulongern.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av pikeman59, 2023-08-01, 13:15
    2 svar
    196 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg pikeman59  
    Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
    5 svar
    300 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Niklar
    av Niklar
     
    Arbetar...
    X