Båtramo elr djupkarta härnebosjön, holmsveden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtramo elr djupkarta härnebosjön, holmsveden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Båtramo elr djupkarta härnebosjön, holmsveden

    Tänkte kolla efter vart man kan hitta på en båtramp till härnebosjön, sen ev om ngn har en djupkarta?

    Mvh marcus

  • #2
    [Hej

    Härnebo ligger mig varmt om hjärtat, nedan ser du inringat vart rampen är, jättefin uppställningsplats för trailern också! nygjort för iår, alldeles bredvid rampen

    Har tyvärr ingen djupkarta, men när du åker ut från rampen är det säkrast att köra ut på vänster sida om ön, ligger nån fulingsten till höger, har sett en del lokala åka där men jag litar mest på vänstra sidan och håller mig till den

    Jag gjorde som så att jag ritade lite åt dig på kartan för att du ska få ett hum om härnebosjön

    innanför röda strecken är "ej trollingdjup, mindre än 3 meter"

    Röda kryssen är ställen där det går snabbt upp och risk att man fastnar med wobbler

    Blå cirkeln är en djuphåla

    Gula strecken är djupbranter / friliggande grund (yttre gula är 8meter från 18-20)

    gula kryssen är ett par av metergäddorna jag fick ifjol på ett ungefär, men det är i den delen av sjön det händer, iallafall för mig


    Överlag är det en väldigt djup sjö, bäst fiske har jag fått via siluettfiske, hellre fiska grunt än djupt, trots det stora djupen, de största fiskarna har jag fått mellan 2-4 meter i vattenlagret

    Har du någon fundering är det bara att fråga, jag borde kunna svara på det då jag varit där massvis med gånger


    Click image for larger version

Name:	holmk.JPG
Views:	1
Size:	226,0 KB
ID:	1784990
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Knug87; 2017-07-07, 10:16.

    Kommentera


    • #3
      Var köper man fiskekort till härnebosjön?

      Kommentera


      • #4
        När du svänger in till holmsveden så är det en röd kåk på vänstra sidan (första huset har jag för mig) med 2 garage, tror det även sitter en fiskekortsskylt på hans hus

        har för mig han heter bengt men kan ha fel, trevlig karl

        Kommentera


        • #5
          OK, tack för info. Blir ev en tur dit i veckan. Fiskat nå abborre där?

          Kommentera


          • #6
            Tackar knuge87, har bara 8km dit så då blir det åka dit och testa och logga lite i helgen . Grymt

            Kommentera


            • #7
              Om man vill lösa årskort gör man det på samma ställe elr kan man betala in någonstans?

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av pikeman59, 2023-08-01, 13:15
              2 svar
              184 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg pikeman59  
              Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
              5 svar
              259 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Niklar
              av Niklar
               
              Arbetar...
              X