Ruda i Södra Hälsingland, Hjälp mig - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ruda i Södra Hälsingland, Hjälp mig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ruda i Södra Hälsingland, Hjälp mig

    Hej allesammans! Jag har en sommarstuga i södra Hälsingland, närmare bestämt Holmsveden. Sommararna där går åt att leta efter nya sjöar, de senaste sommararna har gått åt att söka efter den något hemliga arten ruda, har lyckats i liten utsträckning i nån damm på nån privat gård med skulle vilja hitta en tjärn också. Vet en tjärn där det förmodligen finns eftersom jag hittat rester av en ruda. Men skulle vara kul om nån ville tipsa om en sjö i Södra Hälsingland med ruda.

  • #2
    I Norra Hälsingland kan jag tipsa dig annars. Där kan du få både Ruda, brutalt stor Brax och nån hybrid av dom 2.

    Kommentera


    • #3
      Finns en pöl full i ruda efter fotbollsplan i Sandarne (söderhamn)

      åker man förbi har man en liten kraftstation på höger sida man kan parkera vid, sen får man gå en bit längs med järnvägen och in i skogen så ligger en väldigt liten pöl full i ruda

      Vettefan dock om jag skulle vilja åka från holmsveden för att fiska där dock, risk för algblomning och mygg i massor

      Men ruda finns det garanterat, skulle tro att det enbart är ruda där t.o.m! Troligtvis inga större exemplar dock

      Click image for larger version

Name:	ruda.JPG
Views:	1
Size:	20,9 KB
ID:	1787484

      Kommentera


      • #4
        Tack för tipset! Får se om jag åker dit men kul att veta Men hur tar man sig över järnvägen till pölen, finns de nån tunnel under?
        Senast ändrad av Sweden Adventures; 2018-08-07, 07:29.

        Kommentera


        • #5
          Går över spåret?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
            Går över spåret?
            haha, jag kanske skulle precisera att det inte är aktivt spår utan ett gammalt som ej är i bruk

            Kommentera


            • #7
              Uppdatering. Verkar vara extremt svårt att hitta ruda här. Fick reda på en tjärn som skulle innehålla ruda men då var problemet istället att lyckas lura dom.. Funderar på att välja ut några tjärnar nästa sommar och fiska järnet där.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av pikeman59, 2023-08-01, 13:15
              2 svar
              196 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg pikeman59  
              Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
              5 svar
              289 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Niklar
              av Niklar
               
              Arbetar...
              X