Abborrefiske i Storsjön(Sandviken) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborrefiske i Storsjön(Sandviken)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Abborrefiske i Storsjön(Sandviken)

    Tjo!

    Finns åtskilliga löpmeter info om gösfisket i Storsjön. Vart, hur och när. Jag och barnen besöker sjön ett par, 3 ggr/år och börjar få god koll på gösfisket!
    Dock är vi sämre på att lokalisera abborren!....iaf dom från halvkilot och uppåt. Yngsta grabben är mest intresserad av just dessa randig så det vore kul om vi kunde lyckas även få några fina sånna på säsongens första tur om 2veckor.
    Allt fiske sker C&R utom en färsk middagsgös som avnjuts på plats!

    Hoppas på hjälp från alla grymma här inne!
    PMa gärna!

  • #2
    Ingen som har Något att bjuda på!?

    Kommentera


    • #3
      Fiskar inte i Storsjön, men jobbar på skola i Sandviken. Fått för mig att allmänna åsikten är att abborrfisket blivit sämre i takt med att gösen vuxit till sig. Inte uselt, inte alls, har varit ute med och pimplat med elever och fått lite här och där, men det där med lite större borrar ska ha blivit bra mycket svårare de senaste 20 åren.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av matsäck Visa inlägg
        Fiskar inte i Storsjön, men jobbar på skola i Sandviken. Fått för mig att allmänna åsikten är att abborrfisket blivit sämre i takt med att gösen vuxit till sig. Inte uselt, inte alls, har varit ute med och pimplat med elever och fått lite här och där, men det där med lite större borrar ska ha blivit bra mycket svårare de senaste 20 åren.
        Det är jag medveten om, men nog tas det fin borre(kilot +) på Storsjön kontinuerligt. För mig blir det 20 gösar mellan varje schysst abborre...

        Kommentera


        • #5
          Var där och fiskade för två år sedan och hittade ett fint ställe där det inte slutade nappa abborre. De flesta var mellan 6-8 hekto med största på 950 gram, alla på samma plats. Kan skicka plats om du vill i pm

          Kommentera


          • #6
            Wow! Väldigt snällt!

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av pikeman59, 2023-08-01, 13:15
            2 svar
            184 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg pikeman59  
            Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
            5 svar
            259 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Niklar
            av Niklar
             
            Arbetar...
            X