Gäddfiske i Gävleborg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i Gävleborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddfiske i Gävleborg

    Hallådär alla fiskare, jag tänkte tipsa om en bra liten å i gävleborg, ån heter Jädraån och sträcker sig från högbo ner till Storsjön. Fisket i denna å kryllar det av gäddor i alla storlekar, rekordet i denna å sattes inte alls för så länge sedan, tror det var vid 2001 då ett par busungar stod vid en liten "fors" och fiskade bakom den där den har gröpt ut vid botten, bakom forsen är det nämligen 6m djupt, där fick dom en fet gädda på hela 11kg. Åker man åker trolling i denna å gäller det färg glada wobblers, ljusa skeddrag eller en fin och blank spinnare, man får gäddor nästan hela tiden. Denna å har jag fiskat i sen jag kunde gå ner i båten med far min, då kan jag varit runt 5 år och är idag 17 så jag vet de bästa ställerna och kan läsa ån som en bok. Är du en gäddfiskare så finns det båtupptagningsplats vid Östanå om man åker gamla forsbackavägen, det kommer en skylt som det står Boänge på och då ska man svänga vänster. Eftersom ån ligger ihop med storsjön så kan du lätt åka ut vid åmynningen och testa i sjön men då behövs fiskekort. Välkommen!

  • #2
    Hallå där! Jädraån startar sin färd mot storsjön uppe i Jädraås. Där är det ett trevligt harrfiske om man vill det.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av pikeman59, 2023-08-01, 13:15
    2 svar
    196 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg pikeman59  
    Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
    5 svar
    298 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Niklar
    av Niklar
     
    Arbetar...
    X