fisketips gotland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fisketips gotland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • fisketips gotland

    Hej alla fiskare
    Vi ska till gotland nästa vecka v27 och då tänkte jag o min grabb passa på o fiska lite..

    tänkte höra om lite tips, vart det kan vara bra så här mitt på sommarn.. Gädda, Havsöring, lite metfisk kanske...

    Tacksam för svar...

    Jonas

  • #2
    Skulle ta en guide första dagen för att få rätt förutsättningar

    http://www.gotlandsportsacademy.se/a...S9waAhmf8P8HAQ

    Kommentera


    • #3
      Gädda, i Slite så e det djupare än på dom flesta platser. Bäst e det att fiska om man kör igenom cementa fabriken om man kommer från centrum/hamnen hållet. Finns massa bra platser därifrån lilla marinan vid Länna o ända längst in i viken. Men tänk på att det inte e särskilt djupt ändå. Så ha lite varierat i lådan. Vattnet e oftast väldigt klart så färg efter det.
      Tänk på att släppa tillbaka all fisk för beståndens skull. Gotland e känsligt

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av gösen82 Visa inlägg
        Hej alla fiskare
        Vi ska till gotland nästa vecka v27 och då tänkte jag o min grabb passa på o fiska lite..

        tänkte höra om lite tips, vart det kan vara bra så här mitt på sommarn.. Gädda, Havsöring, lite metfisk kanske...

        Tacksam för svar...

        Jonas
        Hej Jonas;

        Skulle jag fiska efter Havsöring utefter Gotlands stränder utan lokalkunskaper skulle jag fiska där vinden ligger på och utanför steniga stränder med "leopardbotten". Alternativt skulle jag kontakta Nicka Hellenberg nicka@hellenberg.se och be om råd beträffande val av beten och säkra fiskeplatser. Det Nicka inte vet om havsöringsfisket runt Gotland är inte värt att veta.

        Go for the Big Trouts!

        http://www.trumman.com/candy/lef_candy.htm
        Old Firehand

        Kommentera


        • #5
          Hej! Vet inte hur gammal/erfaren grabben är, men bottenmete efter plattfisk är nog det säkraste på sommaren. Och trevligt!
          Mvh Per

          Kommentera


          • #6
            Kan nog rekommendera några ställen som är i visby iaf Bor väldigt nära lasarettet samt då norderstrand vilket är faktiskt ett bra ställe fångade min pb där faktiskt. Brukar bli där jag fiskar själv mest efter skolan och helger runt om året och har fångat väldigt mycket mer fisk än vad jag trodde jag skulle få.
            Samt kusten hela kusten där till lickershamn är där jag fiskat öring mest men har också fiskat runt tofta kneippbyn och ljugarn på sommrarna och hösten/vinter.
            När det gäller abborre och gädda har jag mest erfarenhet som dom flesta av våra träsk lojsta området tycker jag själv är roligt att fiska. Kolla upp dom olika träsken på gotland så finns det garanterat fisk. Bäste träsk är väl det enda stället man kan fånga röding om jag inte har helt fel. för lite större Gäddor är Paviken och bogeviken stället. Har också fångat någon 5kgs gädda någonstans på fårö men kommer inte ihåg vart exakt.

            Å gothemsån

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Zeppohoj Visa inlägg
              Gädda, i Slite så e det djupare än på dom flesta platser. Bäst e det att fiska om man kör igenom cementa fabriken om man kommer från centrum/hamnen hållet. Finns massa bra platser därifrån lilla marinan vid Länna o ända längst in i viken. Men tänk på att det inte e särskilt djupt ändå. Så ha lite varierat i lådan. Vattnet e oftast väldigt klart så färg efter det.
              Tänk på att släppa tillbaka all fisk för beståndens skull. Gotland e känsligt
              Vadå släppa tillbaks all fisk. ?
              Det har gått inflation i det där med att sätta tillbaka fisk.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Olalindberg Visa inlägg

                Vadå släppa tillbaks all fisk. ?
                Det har gått inflation i det där med att sätta tillbaka fisk.
                Kanske inte just på Gotland när det gäller gädda. Beståndet är riktigt illa ute. Bör kanske tom fredas totalt från fiske en tid. Generellt inga problem med en matfisk då och då men vissa platser i landet tål inte ens det....

                Kommentera


                • #9
                  Nu tänkte jag på öringen men håller med dej om gäddan.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av OIofL, 2024-01-17, 19:50
                  4 svar
                  318 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg OIofL
                  av OIofL
                   
                  Arbetar...
                  X