Simlången FVO - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Simlången FVO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Simlången FVO

    Hallå!

    Var ute idag, och fick provat lite utrustning i den lilla del av öppen vatten som jag hittade i Simlången... (dämpa fiskeabstinensen lite...) men har en fråga som jag tänkte skicka ut här.
    Är det någon som har nån erfarenhet av dessa vatten som är sammankopplade med Fylleån.
    Vattnen det handlar om är, Fylleåns anslutningsdel till Bredaredssjön, Simlången, Töddesjön och Gyltigesjön. Enligt det jag läst mig till så finns det gädda, abborre, ål (?!?) och lite annat... tydligen även Gös i Gyltigesjön.
    Jag blev ännu mer nyfiken när jag läste att djupen i både Simlången och Gyltigesjön är ner mot dryga 20m...
    Är det nån som vet om det fångats några rejäla gäddor där? Borde finnas en hel del, men man vet ju aldrig.
    Tacksam för svar!

    ..och är du ute efter ett fiskesällskap, så säg till!..

  • #2
    Hej!

    Jag har fiskat där ett par gånger med klent resultat. Lite smågäddor. Vet att det finns väldigt stor ål i Simlången, brukar vara folk som metar där på sommarkvällar. Tror tyvärr avsaknaden på betesfisk gör att gäddorna är relativt små och slanka. Finns säkert nån finare men iom avsaknaden på mört eller löja samt att det är såpass små abborrar gör att jag tror det finns bättre vatten att testa..

    mvh

    Kommentera


    • #3
      Jag vet att det planterats in GÖS i två omgångar i Simlången men aldrig hört att någon fångat någon. En o annan stor gammel gädda har fångats men inga mängder

      Kommentera


      • #4
        Hej är bosatt i Simlångsdalen, bor precis nere vid Brearedssjön. Har införskaffat en båt och varit ute ett par gånger och spinnfiskat med både wobbler, spinnare och jigg men inte ens fått ett napp. Tips på bra ställen? Minsta lilla abborre hade varit välkommen för jag börjar tappa suget lite redan =/

        Kommentera


        • #5
          Hallå...

          trist att höra att ingen har några positiva erfarenhetera av Simlångenområdet... Men jag hoppas att denna våren/sommaren och hösten kan motbevisa er :-)

          Men jag tänker att så stora vatten som är sammansatta, där fångsrapporter från SLU visar på ok tillgång på betesfisk... så borde det inte vara ett problem... ?.
          Ja,ja... får se vad man lyckas få upp!

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av freand10 Visa inlägg
            Hallå...

            trist att höra att ingen har några positiva erfarenhetera av Simlångenområdet... Men jag hoppas att denna våren/sommaren och hösten kan motbevisa er :-)

            Men jag tänker att så stora vatten som är sammansatta, där fångsrapporter från SLU visar på ok tillgång på betesfisk... så borde det inte vara ett problem... ?.
            Ja,ja... får se vad man lyckas få upp!
            Bor du själv i närheten? Brukar du fiska i simlången?

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av johan0201 Visa inlägg
              Bor du själv i närheten? Brukar du fiska i simlången?
              Jag bor inne i Halmstad, men har bara bott här nån månad. Har för övrigt fiskat litegrann bara i några andra småsjöar i Halland (bodde i Getinge tidigare)...
              Har aldrig fiskat i Simlången eller de andra däromkring...

              Kommentera


              • #8
                Har hyrt båt där och fiskat med ekolod några gånger men tyvärr inte levererat något vidare. Jag har inte sett något vidare med betesfisk när jag varit där.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av freand10 Visa inlägg
                  Jag bor inne i Halmstad, men har bara bott här nån månad. Har för övrigt fiskat litegrann bara i några andra småsjöar i Halland (bodde i Getinge tidigare)...
                  Har aldrig fiskat i Simlången eller de andra däromkring...
                  Är du sugen så kan vi ta en tur tillsammans i min lilla plastbåt, alltid trevlig med lite sällskap som har samma intresse =)

                  Kommentera


                  • #10
                    Idag efter mycket om och men så högg det två gäddor med tio minuters mellanrum, hade börjat tappa hoppet men nu är gnistan tänd igen! Skitfiske på er!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av salmotrutta61, 2024-03-27, 20:48
                    1 svar
                    176 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B
                     
                    Arbetar...
                    X