Makrill Falkenberg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Makrill Falkenberg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Makrill Falkenberg

    Hej! Jag och min familj har hyrt en stuga i Falkenberg och jag vill prova på makrillfiske. Men vi har inte tillgång till båt så jag undrar om det finns något bra ställe där vi kan fiska makrill från land.

  • #2
    Ute på den norra piren brukar dom få en del makrill, mest tidiga mornar eller på kvällen.

    Kommentera


    • #3
      Tack! Vet du mer exakt vart piren ligger? Har aldrig varit här i Falkenberg förut.

      Kommentera


      • #4
        Vet du hur man fiskar? Metar man eller använder man spinnare eller ska man fiska med tackel?

        Kommentera


        • #5
          På norrsidan av Ätrans mynning utanför lövstavikens småbåtshamn. De flesta kör med häcklor och ett tynge alternativt en lätt pilk. Annars funkar det med flötmete också, agna med en sillstrimla eller stagg om du får tag på det.

          Kommentera


          • #6
            Okej! Tack så mycket. Får prova det!

            Kommentera


            • #7
              Makrillen är helt galen Den hugger på allt skulle jag tro! Mete funkar nog fint, kanske inte lika effektivt som att kasta med drag men du har ju en bra chans att få lite andra arter också!

              Kommentera


              • #8
                Låter spännande!

                Kommentera


                • #9
                  Fiska med bombarda och fiskstrimla. Du kastar då längre än med vanligt flöte.
                  Strimlan fästar bättre på kroken om du virrar rund lite tunn elastiskt tråd som finns för stickning i sybehörsavdelningar.
                  Senast ändrad av Utter; 2015-08-07, 17:23.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag lyfter den här tråden istället för att göra en ny.

                    Jag ska ner till Falkenberg (Kilagårdshed) och hälsa på brorsan på söndag och det hade varit roligt att dra med honom och försöka fånga en makrill. Min enda erfarenhet av havsfiske var en tur på Fladenbåten för mååånga år sedan. Jag tar gärna lite tips om någon har.

                    Norra piren låter bra, den går säkert hitta även fast varken jag eller brorsan vet vart den är. Någon annan plats där det kan gå att fiska ifrån?

                    Hur stort flöte ska man använda? Så stort som möjligt är bäst antar jag så man kommer så långt ut som möjligt men vad är max för en makrill att dra ner?

                    Sillstrimla, är det bästa alternativet för oss?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av salmotrutta61, igår, 20:48
                    0 svar
                    70 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg salmotrutta61  
                    Arbetar...
                    X