Makrill Falkenberg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Makrill Falkenberg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag skulle nog tagit mig ner mot steninge eller oceanhamnen i halmstad faktiskt, långgrund sandbotten i falkenberg tyvärr.
    Norra piren är den som ligger utanför lövstaviken, norra inloppssidan av Ätran. På sommarkvällarna kommer det in tjockt med makrill som jagar, kokar riktigt ordentligt vid rätt förhållanden. Annars har glommen en pir som är populär.
    Grimsholmen är riktigt fint också, men samma sak där, långgrunt och mycket sten/tång så det är svårfiskat från land, men vid holmaskäret kommer man ut en bit.

    Mete blir nog svårt på norra piren tyvärr, fullpackat när det är bra fiske.
    som meteutrustning skulle jag säga gäddflöte, 40-60g som man viktar rätt duger bra.
    Vill du dra massa makrill så är en häckla efter en kastpilk, typ 40g wiggler torsk ett hett tips.

    Vet tyvärr inte hur det är med makrillen inne vid land, men det är sjuka mängder makrill 6km ut till havs, så det borde gå från land.
    kommer säkert bli 1-2 pass till havs i helgen beroende på vinden, så kan ju kolla hur det ser ut i hamninloppet.
    Men inga sena pass, wheels and wings i helgen, så vägen till hamnen är mer eller mindre avstängd från 18


    Eniro har sjökort över kusten, så där kan du leta efter inspiration, ska helst vara 4-5m och det är svårt att nå från land.
    Senast ändrad av daikai1; 2017-07-14, 10:29.

    Kommentera


    • #12
      Tack för svaret! Bra och informativt! Jag ska kolla upp platserna om jag kan hitta dem på nån karta
      Skitfiske!

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av salmotrutta61, igår, 20:48
      1 svar
      112 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B
       
      Arbetar...
      X