Vilka sjöar är bra för fiske i kungsbacka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka sjöar är bra för fiske i kungsbacka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vilka sjöar är bra för fiske i kungsbacka

    Hej jag och mina kompisar har börjat fiska i sjöar i Kungsbacka men vi har inte fått mycket fisk alls. Vi har köpt fiskekort till Stensjön men där har vi inte lyckats få någon fisk alls men så har vi varit i en annan sjö och där blir vi glada om vi får en fisk efter några timmar fiske. Så jag undrar om det är någon som vet en bra sjö när Kungsbacka det kan vara en bit utanför för vi har bilar vi kan åka med. Sjöar som kräver fiskekort funkar också perfekt?

  • #2
    Beror ju inte bara på att det är dåligt med fisk om ni inte får fisk. Vad och hur fiskar ni? Hur länge? Från var, land, båt?
    Jag vet inget om sjöarna i kungsbacka, och om sjön i fråga är "dålig eller bra".
    Men mina frågor är nog relevanta ändå.

    Är det just sjö ni vill ha?
    Annars har ni ju en hel del havsöring i krokarna i kungsbackafjorden denna årstiden, enkelt att nå från land.
    kungsbackaån har man ju läst att dom går och hivar upp abbore ifrån kalla perioden på året med tror jag?
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • #3
      Vi fiskar från land med kast spö och vi fiskar mest med spinners jiggs och wobblers och vi brukar stå och fiska i 5 timmar

      Kommentera


      • #4
        ¨Stensjön har jag bara hört bra om men det kan ju vara så att det är svårt att nå fiskarna från land.

        Kommentera


        • #5
          Ah okej tack för svaret

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av salmotrutta61, 2024-03-27, 20:48
          1 svar
          181 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B
           
          Arbetar...
          X