Makrillen i Halland. Var? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Makrillen i Halland. Var?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Makrillen i Halland. Var?

Hej!

Är från Skåne från början och flyttat till Småland.
    Min far berättade alltid om när han var liten och makrillen gick in i hamnen i Malmö.
    Ett par år tillbaka så har den gjort detta och ifjol gav jag mig på att försöka få en.
    Testade mete med ansjovis och det berodde helt på vinden om makrillen gick in eller ej.
    Pga fullt upp med andra saker blev det inte så många försök men 1 dag hade jag på en ruggigt fin och upptäckte till min förtret att fiskesakerna legat några år. När jag nästan hade makrillen framme så stack den och det var precis när jag justerade slirbromsen. Linan gick av. Som sagt, gamla saker.
    Fick aldrig upp en makrill i fjol och har fortfarande makrillen som saknad

1 år visare men riktiga saker i packningen ska jag ut och ta min makrill.
    Inga båtmöjligheter men undrar nu om någon vis rackare vet ett bra fiskeställe för makrill från land nära Halmstad och uppåt. Måste ha makrill i år.

"Den här gången är det personligt!" :-)

Bruka åka till kattvik utanför båstad och fiska makrill där finns även så man kan hyra båt,har för mig det kostar ca 80kr timmen och vi fick 130st förra året

Kommentera

piren i varberg, med utgång från varbergs fästning, kallbadhuset, fungerar bra för makrill, kasta där med häckla så får man fisk när den är inne, annars borde oceanhamnen i halmstad fungera, ganska svårt att gå längst ut på oceanhamnen.

Kommentera

Gamla fyren i Halmstad ett gammalt klassiskt ställe,kruxet är att vara på plats vid rätt tillfälle.Mete med sill har alltid funkat annvänd ett tackel så att du kan fiska på olika djup från 0-8 meter ca.

Kommentera

Är intresserad av havsfiske/makrillsfiske kring Halmstad..

Bor dock inte där så vet inte var de ställena ni nämnde ligger.

Så var ligger oceanhamnen och gamla fyren i halmstad? Kan ni skicka en länk till möjligvis google maps.

Är det bra torsk/havsöringsfiske där med?

Kommentera

Click image for larger version

Name:	oceanhamnen.png
Views:	1
Size:	605,1 KB
ID:	1760645

utmed hela piren går att fiska, havsöring och annan fisk vet jag går in i "bassängen" på insidan och äter, gå rakt ut till fyren längst ut och fiska med 40-60g pilk och häckla så får du antagligen makrill, någon HÖ kan nog även hoppa på om du har tur.
            Går även bra med bottenmete med sjöorm(?) i djuprännan för att få plattfisk eller kanske någon torsk om du har tur, kolla eniros sjökort.

uppe i varberg tog någon 18godkända torskar från land för ett tag sen, dock väldigt ovanligt.

skulle tro att upp mot steninge, halvvägs till falkenberg är bra makrillfiske också, annars är det bra HÖ-fiske om du vill testa på det någon kväll/natt.

vill du fiska från båt? i kattvik i båstad finns båtuthyrning med utrustning, 0431-731 93. osäker på priserna, läste 80kr/dag någonstans med utrustning.

Kommentera

Kan man parkera någonstans?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Skäggpappan, 2020-05-22, 12:16
              7 svar
              275 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg abe
              av abe

Startad av Brune, 2020-05-25, 13:47
              4 svar
              142 visningar