Tips på vatten för Stor Abborre i Jämtland? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på vatten för Stor Abborre i Jämtland?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på vatten för Stor Abborre i Jämtland?

    Hallå! Är ny här på forumet, men inte inom fisket. Har mestadels kört fluga efter öring & harr i Hårkan och långan, då jag haft förmånen att vara uppväxt 5 min från dem båda.
    Nu i år har jag dock fastnat för jiggfiske, mete & allt som inte är fluga =D Gillar verkligen abborre, dess aggressiva karaktär och för tillfället är det min favoritfisk utan tvekan.

    Därför frågar jag nu om någon vet några tjärnar, sjöar, åar där det finns relativt stor abborre här i Jämtland? Storsjön givetvis, men har inte tillgång till båt eller ekolod vilket säkerligen vore att föredra i Storsjön.
    Att tillägga är att jag provat lite olika tjärnar man sett efter vägarna, och hittills endast fått som bäst 5-600 gram. Vore härligt att nå 1kg gränsen!

    Gärna tips på vatten som är tillgängliga bra från land!

    Tack på förhand!

  • #2
    om du vill kan du komma hit till järpen strax under 9 mil mot åre hållet, här i liten har det fångats grova på över 1kg

    Kan följa med ifall du villå

    Kommentera


    • #3
      Nära Bräcke, vid Dockmyr, fick vi fina abborrar för drygt 10 år sen. Många runt 6-9hg i små tjärnar. En av sönerna fick en på 1,3 på sin femårsdag i sjön vid landsvägen strax öster om Dockmyr.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Arbetar...
      X