Gäddfiskevatten i Östersund? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiskevatten i Östersund?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddfiskevatten i Östersund?

    Söker ett bra gäddvatten i och runt om Östersund, kommer utgå ifrån Odensala så helst 2-4 mil max avstånd men finns de något grymt längre ifrån är jag villig att göra ett undantag. Kommer endast spinnfiska från land. Aldrig fiskat runt omkring Östersund så alla tips är varmt välkomna!

  • #2
    Näktens norra del (nässjön) är ett av vårt lands bästa gäddvatten, tala bara inte om det för nån mer...
    Team Fanny Farm

    Kommentera


    • #3
      Landösjön kanske
      Finns tydligen skapligt grov gädda där...

      Kommentera


      • #4
        landösjön ,näkten, liten,ockesjön,

        Kommentera


        • #5
          Måste bumpa den här tråden.
          Kört 2 heldagspass i Indalsälven vid Lit, och inte haft en enda kontakt på ca 20 timmars fiske. Fiskat av nästan hela sträckan mellan gamla bron och ett par hunda meter ovanför dammen i midskog...Skapligt tröttsamt!

          Visst, Näkten är en självklarhet men jag vill veta om det finns några pärlor runt om Östersund som går fiska från båt, eller land. Spelar ingen roll.
          Mosjön i Lit sägs hålla gädda i skaplig kaliber, men där är det förbud att lägga i båt just nu eftersom vägen fått stryk av vårfloden.

          Så, alla tips på gäddvatten mottages tacksamt! =D Hjälp en fiskare som suktar efter årets första hugg =D

          Kommentera


          • #6
            Nu efter snart två år av fiske uppe i Ösund vid olika tillfällen så kan jag konstatera att gäddfisket(allt fiske) är ungefär lika hett som ÖFK fotbollsklubb är just nu! Haha

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Arbetar...
            X