Tips på fjällfiske - nära från bilen till vattnet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på fjällfiske - nära från bilen till vattnet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på fjällfiske - nära från bilen till vattnet

    Hej!

    På semestern skulle jag och flickvännen vilja bocka av första fjällfisket. Vi kommer dock sova i bilen och därför är det ganska viktigt att det inte är allt för lång vandring tillbaka till bilen från fiskevattnet. Vi har bestämt oss för fjällfiske just för att kombinera mindre vandringar i vacker natur med fiske.

    Jag har försökt att göra lite research men det är verkligen jättesvårt. Finns det någon vänlig själ som har några tips?

    Vi kan tänka oss att åka lite längre men det skulle helt klart vara att föredra med ett resmål som ligger under 7 timmar bort från Stockholm.

    Tack på förhand!

  • #2
    Beror vad ni menar med "fjäll", upp mot idre har ni ju kalfjäll under 7h. Fisk finns också. Annars blir det ju lätt skogslandskap. Men bilvägar och fisk finns i stortsett överallt.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
      Beror vad ni menar med "fjäll", upp mot idre har ni ju kalfjäll under 7h. Fisk finns också. Annars blir det ju lätt skogslandskap. Men bilvägar och fisk finns i stortsett överallt.
      Tack för tipset! Idre kan absolut vara ett alternativ. Det är ju dessutom ganska behagligt avstånd dit.

      Det som är viktigast för oss är att vi inte behöver vandra mer än drygt 1 timme till fisket från där vi parkerar bilen i och med att vi hade planerat att sova i bilen så jag får kika lite hur det ser ut runt Idre

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Xerup
        Nääämäääännn!!!! Titta vad jag hittade... nää... det var inte vad som skulle levereras idag.... den här låg i mitt hobbyrum... måste nog kolla igenom det rummet lite mer noga...
        Känns som att detta inlägg hamnat i fel tråd?

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Arbetar...
        X