Vinterfiske efter lake i sjön Ylen no Huskvarna. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vinterfiske efter lake i sjön Ylen no Huskvarna.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vinterfiske efter lake i sjön Ylen no Huskvarna.

    Under tiden jag bodde i Huskvarna o Aneby så var vi ett gäng från Huskvarna som var på sjön Ylen, (känd gössjö) no Huskvarna o pimplade lake under vintern när det var is som höll att gå på. Då var lakefisket gratis p g a laken gillade kräftor o dom var vattenägarna rädda om. Största laken som jag minns som fångades på pimpel var runt 4 kg. Jag fick själv några runt 2 kg som största fisk under dom gångerna jag var med o pimplade o agnade med abborrefiléer i lagom storlek.
    Jag minns inte vad gården heter som vi pakerade vid men jag tror att det heter Håknarp det var på östra sidan o sedan fick man gå en bit i v riktning så att man kom ut till en udde där det var mellan 4-6 m djup. Se där jag har h´gjort en ring på kartan ute vid udden.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

  • #2
    Hajar inte syftet?
    Mvh,
    Lucas

    "Stockholm Fishing" @ Facebook

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av bushwakko Visa inlägg
      Hajar inte syftet?
      Stackare!

      Fisketips till den/dom som vill prova på något annat fiske under vintertid.
      Många kvällar o en bit in på natten som man offrade där.
      Kul hade vi som var dit!

      Jag har fina framgångar inom gösfisket o det är både kända o okända som har varit i kontakt med mig o frågat om dom har fått följa med ut under en helg. Det har jag alltid ordnat med för dom som har velat provat på. Föräldrar till barn/ungdomar har frågat mig, m. m.

      Det är ingen av dom som har blivit besviken på mig el. fisketuren.
      Förstår du nu vad jag menar?
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av bushwakko Visa inlägg
        Hajar inte syftet?
        Nej hajar är inte syftet, han skrev ju klart och tydligt att det var Lake. För det var väl så man skulle tolka din fråga eller?

        Oavsett så är det aldrig dumt med fisketips, både att ge och få. Och det är ju det som Isjonsson gjort, dessutom i en forumsdel som är till för tips på fiskeplatser runt Jönköping.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg

          Nej hajar är inte syftet, han skrev ju klart och tydligt att det var Lake. För det var väl så man skulle tolka din fråga eller?

          Oavsett så är det aldrig dumt med fisketips, både att ge och få. Och det är ju det som Isjonsson gjort, dessutom i en forumsdel som är till för tips på fiskeplatser runt Jönköping.
          Tack! Äntligen en som gillar mina fisketips o visar sin uppskattning!
          Det finns ju lake även i Stora o Lilla Nätaren men där vet jag inte exakt var o vi fick inte fiska gratis heller.
          Det var någon som frågade dåtida ordf. i fvo o fick nej.
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


          /Stefan

          Kommentera


          • #6
            En kompis fick Lake i Ramsjön med, inte så långt ifrån varken Ylen eller Nätaren.
            Vi brukar fiska i ett åsystem några mil söder om Jkpg där det simmar en del fina lakar, Mina två största där är 4 och 4,2 kg. Men det verkar inte finnas så många av dem och vi har lovat den som gav oss tipset för några år sedan att inte berätta exakt vart. Men det finns ju många andra vattendrag här runt om med fin Lake. Sommen är ju ett välkänt vatten.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
              En kompis fick Lake i Ramsjön med, inte så långt ifrån varken Ylen eller Nätaren.
              Vi brukar fiska i ett åsystem några mil söder om Jkpg där det simmar en del fina lakar, Mina två största där är 4 och 4,2 kg. Men det verkar inte finnas så många av dem och vi har lovat den som gav oss tipset för några år sedan att inte berätta exakt vart. Men det finns ju många andra vattendrag här runt om med fin Lake. Sommen är ju ett välkänt vatten.
              Ja, det har jag hört talats om att det finns lake där men det var innan jag flyttade till Kalix -89. Nej, det är inte långt mellan dom sjöarna.
              Ok! Jag hade inte så bra koll på vattensystemen söder ut mer än att vi var iväg på baljmete med FK Gliet då. Det var fina lakar.
              http://www.specimen.se/arkiv/2006/lag/FK_Gliet.htm

              Jag hade stuga n Aneby o hade Ralången, m. fl. sjöar där som hemmavatten. Ralången var ju den sjön som gav resultat med dunder o brak. 17 gösar över 7 kg från sjön o den största 11,26 kg som jag fick -81. Jag fick ju delta i FJ:s videofilm om trolling efter gös från sjön o hade med mig en kompis från Huskvarna o han är medlem i JSF-klubb. Ove Bohm. Då hade vi ett riktigt grisfiske i hällregn o nordanvind dagarna efter midsommar. Gös på 4-5 kg.
              Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


              /Stefan

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
              96 svar
              10 226 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg lsjonsson  
              Startad av Mikkel, 2021-08-12, 18:36
              24 svar
              1 380 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg lsjonsson  
              Startad av Peter Ebbers, 2023-01-29, 09:47
              9 svar
              401 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter Ebbers  
              Startad av ovlof, 2023-08-21, 11:51
              3 svar
              325 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Smolt
              av Smolt
               
              Startad av Zulan333, 2023-09-04, 12:46
              11 svar
              573 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg fr
              av fr
               
              Arbetar...
              X