Lake i åar i närheten av jönköping. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lake i åar i närheten av jönköping.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lake i åar i närheten av jönköping.

    Hej

    Den här vintern ser ut att bli ett fiasko vad gäller isfisket, det får man försöka kompensera för med anant fiske.
    Finns ett par åar i närheten att bottenmeta efter lake i, men alla ligger stadsnära eller snarare mitt i staden.

    Jag vill gärna komma ut i naturen och känna tystheten när jag fiskar.

    Någon som kan ge bra tips? Ca 5 mils radie från Huskvarna.

  • #2
    Ursprungligen postat av fiskarmedhatt Visa inlägg
    Hej

    Den här vintern ser ut att bli ett fiasko vad gäller isfisket, det får man försöka kompensera för med anant fiske.
    Finns ett par åar i närheten att bottenmeta efter lake i, men alla ligger stadsnära eller snarare mitt i staden.

    Jag vill gärna komma ut i naturen och känna tystheten när jag fiskar.

    Någon som kan ge bra tips? Ca 5 mils radie från Huskvarna.
    Tyvärr kan jag inte ge dig några tips på lakevatten mer än i Ylen.
    Jag kan tänka mig att det borde finnas i Huskvarnaån innan fallen ovanför Ådalsvägen.
    Någon specifik plats kan jag inte tipsa om.
    Jag gissar att du har läst min tråd om Ylen.
    Kanalen mellan Ylen o St. Nätaren?
    https://www.fiskesnack.com/forum/lok...n-no-huskvarna

    F. d. Huskvarna- o Anebybo som bor i Kalix o Norrbotten numera.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera


    • #3
      Det finns absolut Lake i Huskvarna-ån, vi har fiskat en del där. Dock så efterfrågade TS något lugnare än stadsmiljö så därför har jag inte svarat. Det finns vad jag kunnat luska fram inte mycket heta vatten för Lake så nära Jönköping/Huskvarna men jag vet långt ifrån allt

      Vi fiskade mest Lake längre söderut då vi var ute efter större individer och de i hamnarna, hva-ån och tabergsån var väldigt små. Utan hyfsad chans till större individer tyckte jag det inte var värt att sitta och huttra i hopp om en darrning och några ryck i spötoppen.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Det finns absolut Lake i Huskvarna-ån, vi har fiskat en del där. Dock så efterfrågade TS något lugnare än stadsmiljö så därför har jag inte svarat. Det finns vad jag kunnat luska fram inte mycket heta vatten för Lake så nära Jönköping/Huskvarna men jag vet långt ifrån allt

        Vi fiskade mest Lake längre söderut då vi var ute efter större individer och de i hamnarna, hva-ån och tabergsån var väldigt små. Utan hyfsad chans till större individer tyckte jag det inte var värt att sitta och huttra i hopp om en darrning och några ryck i spötoppen.
        Ja, det gör det säkert men jag vet ingen specfik plats. Ja, jag läste det Det gör det säkert men jag vet inte heller allt.

        Ok! Vi var ett gäng från f. d fiskeklubben Gliet som jag var medlem i som var uppe på Ylen o pimlade lake. I Ylen var det fin storlek på laken men det fanns även små som ville nappa ibland.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
        96 svar
        10 209 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av Mikkel, 2021-08-12, 18:36
        24 svar
        1 375 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av Peter Ebbers, 2023-01-29, 09:47
        9 svar
        391 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter Ebbers  
        Startad av ovlof, 2023-08-21, 11:51
        3 svar
        322 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Smolt
        av Smolt
         
        Startad av Zulan333, 2023-09-04, 12:46
        11 svar
        556 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg fr
        av fr
         
        Arbetar...
        X