Fiska i/runt höglandet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska i/runt höglandet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av hepper Visa inlägg
    Hej Isjonsson
    Vi fiskade i början av juli i Ralången. Kompisen fick ett par gösar. Själv fick jag bara gäddor. Trollade, och gösarna tog på Nils master Gösambulansen. Några metade samma dag och tog några fler gösar.
    Sen fiskade vi några veckor senare och det vart ingen gös alls. Väldigt trögt. Pratade med en annan båt som var ute och de fick också bara gäddor.
    Min fråga är om det funkar bättre nu igen på hösten eller om det bara är bra fram till midsommar på gös i Ralången?
    Hej Hepper,

    Fram till rötmånaden börjar brukar fisket vara ok om inte vädret är för varmt. Under mina år i slutet på -70- och fram till -89 så hade sjön väldigt lätt för att blomma. Sjön blev täckt med ett lager av grönalger ovanpå och fisket var botten.Efter rötmånadens slut som var 22/8 i år så var fisket ok efter gös igen men jag fick aldrig någon gös efter sept. slut. Sedan var det bara gäddor som nappade oavsett vad jag använde mig av för metod. Sedan brukar fisket vara bra efter ett riktigt ruskväder med hård vind, regn, blixtrar och åska så att det rensade luften.
    Då när vi gjorde videofilmen så var det dagarna efter midsommar direkt. Tvärt väderomslag efter fint väder hela midsommar och vi fick ett kanonfiske. I och för sig var det inte åska och blixtrar men riktigt hård nordanvind +10 m/s och regn. Sjön ligger i princip norr-söder.

    Rapportera gärna hur det går!

    Skitfiske!
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
    96 svar
    10 212 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg lsjonsson  
    Startad av Mikkel, 2021-08-12, 18:36
    24 svar
    1 377 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg lsjonsson  
    Startad av Peter Ebbers, 2023-01-29, 09:47
    9 svar
    391 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Peter Ebbers  
    Startad av ovlof, 2023-08-21, 11:51
    3 svar
    322 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Smolt
    av Smolt
     
    Startad av Zulan333, 2023-09-04, 12:46
    11 svar
    556 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg fr
    av fr
     
    Arbetar...
    X