Huskvarna ån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Huskvarna ån

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av extaway1 Visa inlägg
    Skulle tippa på att det är otur blandat med dåligt tålamod
    Har iofs frågat andra fiskare som jag stött på och de har inte fått mycket fisk heller. Ibland är det så. Nu har jag ju bara haft två vanliga metspön, ett glidbottenmete och ett flötmete, det är ju inte optimalt, men man ska inte behöva fiska med 5-6 gädd/gösmeten och 5-6 vanliga metspön för att få lite fisk :P

    Jag är van vid betydligt bättre utdelning än den jag fått här. Det är kanske inte rättvist att jämföra Huskvarnaån med mindre sjöar, gölar, tjärn eller åar i Kronobergs län. Inte heller Klarälven runt Karlstad som jag fiskat mycket i förr. Fisket gäller från land.

    Ångrar att jag gnällde så mycket men det kan bero på myggbetten. Det känns mycket trevligare idag när det blir gös till middag Läste någonstans att det hade tagits gös ända upp till fabriksmuseet, så det får bli en kväll där också. Ska ordna något mer spö för att öka chanserna lite

    Man får inte missa när turen vänder, så det gäller att fiska även när man får lite fisk. Lära känna vattnet och dess förhållanden. T ex ger en typ av väder bra fiske i ett vatten men dåligt i ett annat. Kanske får bli en tur ut ikväll igen.
    Precis, man ska inte ge upp bara för att det går dåligt
    Vi var ute idag på Munksjön.
    Lämnade väl strandkanten runt 17 och kom hem nu vid 23
    Betesfisk var nästintill omöjligt för oss att meta upp, två stycken blev det.
    Kompisen fick en gädda och jag nollade.

    Nu för tiden tycker jag att det är mer regel än undantag att man nollar, vet inte vad det beror på. Kanske för att man inriktar sig på en art/storlek/plats och sedan håller sig till det ända tills det är dags att åka hem :P

    Men men, sommaren har ju bara börjat. Många fiskar till ska det bli!

    Kommentera


    • #12
      Försöker skaka lite liv i denna tråd!
      Är det någon som hört om någon som lyckats fånga öring ovanför SAAB fallet eller över Carlforsfallet? Har hört att det ska finnas öring i Stensjön och den är ju sammankopplad med Huskvarna ån.
      Ska ju också ha varit inplanterad regnbåge i ån för ett par år sedan.

      Skitfiske på er.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av jcxxzz Visa inlägg
        Försöker skaka lite liv i denna tråd!
        Är det någon som hört om någon som lyckats fånga öring ovanför SAAB fallet eller över Carlforsfallet? Har hört att det ska finnas öring i Stensjön och den är ju sammankopplad med Huskvarna ån.
        Ska ju också ha varit inplanterad regnbåge i ån för ett par år sedan.

        Skitfiske på er.

        Jodå, det stämmer o det var rätt bra gäddfiske i ån. Någon öring har jag inte hört talats om men jag flyttade därifrån -89.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
        96 svar
        10 230 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av Mikkel, 2021-08-12, 18:36
        24 svar
        1 380 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av Peter Ebbers, 2023-01-29, 09:47
        9 svar
        404 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter Ebbers  
        Startad av ovlof, 2023-08-21, 11:51
        3 svar
        325 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Smolt
        av Smolt
         
        Startad av Zulan333, 2023-09-04, 12:46
        11 svar
        579 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg fr
        av fr
         
        Arbetar...
        X