Gös fiske i Ralången! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös fiske i Ralången!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Hej,

    Tack där glömde jag att titta!
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera


    • #12
      Inga stora gösar från Ralången som var mitt hemmavatten innan flytten till norr?
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera


      • #13
        Nu har man blivit kändis ända ner till Australien på andra sidan jordklotet!
        http://www.realsreels.com/Dreamtrips/DreamTripMorrumRiver.html


        Ägaren till hemsidan är samma karl som var med i årets Napp och Nytt 2019.
        Trevlig karl!
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
          Nu har man blivit kändis ända ner till Australien på andra sidan jordklotet!
          http://www.realsreels.com/Dreamtrips/DreamTripMorrumRiver.html


          Ägaren till hemsidan är samma karl som var med i årets Napp och Nytt 2019.
          Trevlig karl!
          Okey, då skriver jag här då. För tillfället har jag inte så jätte många frågor än typ behöver man vara så jätte specifik med hur långt bort betet är från båten när man trollar? Jag vet att om betet är för nära skräms fisken.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg
            Okey, då skriver jag här då. För tillfället har jag inte så jätte många frågor än typ behöver man vara så jätte specifik med hur långt bort betet är från båten när man trollar? Jag vet att om betet är för nära skräms fisken.
            Gör så! Aldig mer än 20-30 m. Har du för mycket lina så lyfts linan av vattnet och då får du inget bra mothugg. Nylonlinan är töjbar om du har för mycket lina ute så 20-30 m där också. Variera hastigheten när du kör och svänger.

            Skitfiske!
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


            /Stefan

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

              Gör så! Aldig mer än 20-30 m. Har du för mycket lina så lyfts linan av vattnet och då får du inget bra mothugg. Nylonlinan är töjbar om du har för mycket lina ute så 20-30 m där också. Variera hastigheten när du kör och svänger.

              Skitfiske!
              Jag kör flätlina, har helt ärligt ingen aning vad en paravan är, hur den funkar men skönt att jag slipper köpa för de var inte så billiga. Hur snabbt ska man köra då? Har har ju en 4hk bensinmotor och kollar just nu på en elmotor. Man kan ju andvända typ waze eller någon annan liknande app föratt möta farten man kör i. Så hur snabbt ska jag alltså köra i km/h eller knop om det är det man andvänder.

              när jag kör där vid ”hot spotten” ska jag liksom köra inom det området fram och tillbaka eller ska jag vara köra runt i djupare delen av sjön. Dendär ”hot spotten” värkar också ha någon slags djupkant där man kanske får see up lite. Fiskeintresserad kompis, nja har inga här. Jag är ju egentligen från Stockholm så får bli farsan. Han är också fiskeintresserad till viss grad men inte lika mycket som jag!
              Aa precis, gäddor är luriga och de är inte lika petiga som gösar när det kommer till plats så de kanske befinner sig på en helt annan del av sjön. Aa det är riktigt varmt så vette fan hur jag ska göra men får väl dra ut och testa ändå liksom.

              Rökt kött gillar jag , fisk är väl säkert gott det med. Hur man röker dock vet varken jag eller farsan hur man gör(tror jag iaf) men till och börja med så måste jag fånga min första gös också. Vad ska det vara för storlek på en matgös?

              köpa också detdär rapala original i färgerna du skrev om, hur djupt går det?
              jag har ju rot drag i Ralången med hi-lo men inget botten än. Dock så kan man känna hur betet typ fastnar/ skakar och när man drar up så är det massa brunt skit och typ strån på kroken.

              Kommentera


              • #17
                Jag glömde svara på varför jag flyttade. Jag började på Högskolan i Luleå som det hette då men numera heter det Luleås tekniska universitet.
                Under tiden så träffade jag min blivande och nuvarande fru och sedan blev jag kvar.
                Vi slipper plågan som ni har där nere och det är vildsvinen.

                Däremot så har vi nalle Puh här uppe. Här var jag ca 60 m från nalle.
                Click image for larger version

Name:	Här var det riktigt nära.jpg
Views:	177
Size:	39,5 KB
ID:	2624424
                Visst är nalle söt??? Allt gick bra! : )
                Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                /Stefan

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
                  Jag glömde svara på varför jag flyttade. Jag började på Högskolan i Luleå som det hette då men numera heter det Luleås tekniska universitet.
                  Under tiden så träffade jag min blivande och nuvarande fru och sedan blev jag kvar.
                  Vi slipper plågan som ni har där nere och det är vildsvinen.

                  Däremot så har vi nalle Puh här uppe. Här var jag ca 60 m från nalle.
                  Click image for larger version

Name:	Här var det riktigt nära.jpg
Views:	177
Size:	39,5 KB
ID:	2624424
                  Visst är nalle söt??? Allt gick bra! : )
                  jaa du alltså vet inte vad som är värst. Båda är ju ”farliga” men till skillnad från björn så kan man(lagligt iaf) käka vildsvin

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg
                    jaa du alltså vet inte vad som är värst. Båda är ju ”farliga” men till skillnad från björn så kan man(lagligt iaf) käka vildsvin
                    Visst är nalle söt?
                    Det går att äta björnkött också och det måste trikintestas precis som vildsvin.
                    https://www.google.com/search?q=Stek...hrome&ie=UTF-8
                    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                    /Stefan

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

                      Visst är nalle söt?
                      Det går att äta björnkött också och det måste trikintestas precis som vildsvin.
                      https://www.google.com/search?q=Stek...hrome&ie=UTF-8
                      Jaha ser man på, jaa han är väl söt. Måste alla djur trikintestas eller är det bara djur som rotar i marken?
                      och vad ska det vara för storlek på en matgös?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
                      96 svar
                      10 225 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Mikkel, 2021-08-12, 18:36
                      24 svar
                      1 380 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Peter Ebbers, 2023-01-29, 09:47
                      9 svar
                      401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter Ebbers  
                      Startad av ovlof, 2023-08-21, 11:51
                      3 svar
                      325 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av Zulan333, 2023-09-04, 12:46
                      11 svar
                      571 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fr
                      av fr
                       
                      Arbetar...
                      X