Samlingstråd med fiskeplatser i Kalmar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Samlingstråd med fiskeplatser i Kalmar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Samlingstråd med fiskeplatser i Kalmar

    Som rubriken lyder skulle det vara trevligt med en tråd där det finns samlat om vilka fiskeställen det finns runtom i Kalmar. Jag kan inte för en miljon komma på några bra ställen längre och åker runt som en huvudlös kyckling och letar så alla tips är välkommna.

    Tråden gäller Kalmar Stad och däromkring alltså inte Oskarshamn eller dylikt. Men har ni heta tips för mer än Kalmar Stad så skriv, utifall det är någon som är i trakterna eller vill ta en längre tur. Försök att förklara i detalj och gärna med adresser eller använd koordinater. Tipsa inte om ställen där du vet att det är fiskeförbud eller om du är osäker, ta först reda på om det är ok att fiska där tipsa sedan.

    Tanken är att de som börjat fiska nyligen eller inte är härifrån ska kunna hitta ett fiskeställe utan att vara helt borta när dom är iväg.

    Om du inte vet hur man hittar koordinater knappa in siffrorna här: http://www.gorissen.info/Pierre/maps...apLocation.php

  • #2
    Tjenare! Gjorde precis ett konto för att komma in här och fråga exakt det du skriver,
    Nyinflyttad till Kalmar med båt som ligger i havet 1 mil söder om Kalmar, har dock inte den blekaste aning om VAR man ska fiska?
    frågar man runt bland icke fiskare som alla är här som jag känner så får man till svar att : äh det finns ingen fisk i sundet längre....
    ändå läser man om monster abborrar som plockas upp. =) är sugen att pröva all sorts fiske här. Har en buster som gör runt 35 knop så avstånden lär ju begränsas en del....
    tacksam för svar, och är det ngn som vill med ut o fiska och vet var man ska så hör av er =)

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Bror84 Visa inlägg
      Tjenare! Gjorde precis ett konto för att komma in här och fråga exakt det du skriver,
      Nyinflyttad till Kalmar med båt som ligger i havet 1 mil söder om Kalmar, har dock inte den blekaste aning om VAR man ska fiska?
      frågar man runt bland icke fiskare som alla är här som jag känner så får man till svar att : äh det finns ingen fisk i sundet längre....
      ändå läser man om monster abborrar som plockas upp. =) är sugen att pröva all sorts fiske här. Har en buster som gör runt 35 knop så avstånden lär ju begränsas en del....
      tacksam för svar, och är det ngn som vill med ut o fiska och vet var man ska så hör av er =)
      Tjena!

      Härligt att det är finns någon som vill fiska i Kalmar, jag har varit ute ca 4-5 gånger senaste 3 veckorna med min båt och fått 1 gädda och 1 aborre.

      Jag var ute igår (13/7) en hel dag vid Svinö och däromkring och vi hade inte ens ett hugg så mitt hopp på fisket i kalmar sund börjar försvinna mer och mer. Jag skulle mer än gärna ge dig tips på ställen men de ställena jag vart på har varit helt döda.
      Men det kan vara värt att testa i rafshagen annars är det bara att åka runt och testa på alla ställen du kan tänka dig.

      Har frågat många och alla har sina "tips" men de brukar aldrig leverera särskillt bra ^^

      Kommentera


      • #4
        Nu är jag inte speciellt bevandrad i Kalmarområdet men eftersom jag pluggar på Öland har det blivit lite gäddfiske i Kalmar, jag har ingen båt så bedriver bara fiske från land.
        Kan inte påstå att jag har hittat några ställen som är jättebra men här är iaf lite platser som jag fått fisk på.
        Den första koordinaten är från Svinö, där finns en sträcka som ofta ger en eller fler gäddor från kanske kilot till 5-6.
        De övriga är ställen som jag inte fiskat mycket på men som gett fisk.
        Annars är hamnen i Färjestaden ett mycket trevligt ställe att fiska sensommarkvällar och höst, finns mängder av fina abborrar där (största i höst 46cm), en del Id och även gädda. brukar vara en del folk som fiskar där men jag tycker det är trevliga människor så det är bara trevligt.

        hoppas det kan vara till glädje för någon.

        56.685280;16.373830 Svinö

        56.667598;16.375997 Laboratorieholmen (pytteliten ö)

        56.650196;16.321538 Stensö

        56.647306;16.319671 Stensö

        56.720908;16.374324 Värsnäs

        Kommentera


        • #5
          tjena,


          har du fiskat id i f'rjestaden, när är de inne där, har aldrig lyckats kroka någon när jag körde riktat mete...

          ha det fint
          max
          sportfiskeguide i växjö/småland

          www.sportfiske-vaxjo.co.nr

          Kommentera


          • #6
            Vet ej hur ni har burit er åt men vi får i alla fall gädda i sundet! in ock kolla videobloggen och följ oss så får ni se framöver ! Bara klicka er in här nedanför! sist fick vi 32 gäddor top på 7+kg för 2 veckor sen i sundet. skitfiske på er
            In och kolla!

            http://kalmarsundsportfiske.se/index.html
            Med vänlig hälsning,

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
            8 svar
            5 735 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Arbetar...
            X