Regnbågs vatten ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbågs vatten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Regnbågs vatten ?

    Nån som kan ge några bra tips på bra ädel fiske vatten i närheten `?

  • #2
    Jag och min sambo brukar ofta åka till välen och djupsjön. Ligger utanför målilla.
    Fått mängder med stor regnbåge där i sommar. sex stycken mellan fyra och sex kg och en på 6,4.
    Djupsjön är en liten sjö med bryggor och gott om fisk och välen är lite större med båtar och lite bryggor.
    Tror området heter stora hammarsjöområdet. fiskekort går att lösa på plats via mobilen/nätet. Klubben heter kroken.

    Sen söder ut finns det ett stölle utanför Rockneby som heter snärjebäcken. (endast flug och spinnfiske) som är ett litet strömmande vatten. har doch inte haft nån större lycka där på ett tag. Kalmar sportfiske driver stället idiellt och håller det väldigt fint. kort finns att köpa på ica i ålem. (säkert fler ställen med)

    Närmast dig vad jag vet är stora och lilla hällesjöarna som ligger utanför Finsjö vet dock inte hur det är där nu men förr var det underbart fiske där. I Stora hällesjön får man också tillgång till båt när man löst dagskort. Tror kort går att lösa via deras hemsida och mobil, Fliseryds sportfiskeklubb har hand om det.
    Med vänlig hälsning
    Senast ändrad av Detanvändarnamnetanvändsredan; 2013-09-22, 15:32.

    Kommentera


    • #3
      Du har ju St Hällesjön i Möckhult och Lilla Hällesjön, Dock så är det enbart Fluga som gäller i Lilla Hällesjön. Fiskekort gäller i båda. Båtar finns. Funkar skitbra att botten meta med Powerbait. Har gjort det nu ett par ggr och dragit full pott varje gång.
      Personbästa

      Regnbåge: 1170g 2015
      Gädda: 1.5kg 1999
      Abborre: 500g 2014
      Spegel Karp: 7520g 2015

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
      8 svar
      5 741 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Arbetar...
      X