Fiska abborre i centrala Kalmar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska abborre i centrala Kalmar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiska abborre i centrala Kalmar?

    Någon som vill fiska abborre i Kalmar? Verkar vara riktigt hett för tillfället. Jag har testat centralt vid brandstationen med god utdelning (topp strax över kilot) och har även rekat lite runt Lindö. Kör för tillfället jigg och drop shot från land men har utrustning till fler metoder. Kommentera så skickar jag mitt nummer i PM.

  • #2
    En liten uppdatering: fick ett PM ett par dagar efter mitt inlägg och har efter detta fått en ny och trevlig fiskekamrat vid namn Christopher. Abborrfisket har varit si sådär, inte så många till antalet men desto högre snittvikt (upp till 0,8 kg). Nya ställen håller på att utforskas.

    Vi har även testat på lite gäddfiske runt Svinö från land med svävande shadjiggar, tailbeten och jerkar med utdelning. Nästa projekt blir att fiska av vikarna runt Stensö, tacka vet jag Google Maps!

    Kommentera


    • #3
      Behöver ni fler fiskekompisar?

      Kommentera


      • #4
        Undrar samma casso.
        Jag flyttade hit till kalmar i februari och inte hittat något ställe att fiska på eller någon att fiska med..
        så söker nu fler fiske vänner skicka gärna ett på här eller på FB.
        Skitfiske på er.

        Kommentera


        • #5
          Vilka tider har ni fiskat då? Kan inte vara någon höjdare att fiska vid brandstationen vid rusningstiden

          Kommentera


          • #6
            @Casso och @Joakim-waermö: Jag har dessvärre lämnat Kalmar pga avslutade studier så det blir inte så många fisketillfällen där uppe något mer för min del. Fast eftersom ni bägge söker fiskekompis kanske problemet är löst? Annars kanske Kalmar Sportfiskeklubb kan vara ett alternativ för att hitta likasinnade men inget jag själv har erfarenhet av.

            @likzo: I regel från 07:00-12:00 eller 17:00-22:00. Gäller att se upp lite med förbipasserande om man står vid bron till fängelset, annars är det gott med ytor att fiska på.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
            8 svar
            5 737 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Arbetar...
            X