Riktigt kul fiske i utanför Rafshagen just nu - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Riktigt kul fiske i utanför Rafshagen just nu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Riktigt kul fiske i utanför Rafshagen just nu

    Vi hade en fantastisk dag idag utanför Rafshagen med 17 gäddor och en fet abborre (tagen på Buster Jerk).

    Click image for larger version

Name:	abborre1.jpg
Views:	2
Size:	930,7 KB
ID:	1825074Click image for larger version

Name:	abborre2.jpg
Views:	2
Size:	895,2 KB
ID:	1825075

    Abboren var på 1,3kg, och den största gäddan vi drog var på 4,7kg. Men större finns
    Senast ändrad av Brazzan; 2013-11-10, 19:51.
    Fiskesug.se - ett gäng grabbars fiskeäventyr runt om i Sverige.

  • #2
    Så jefla surt man inte har båt.
    Tycker det är lite tjurigt från land.
    Brukar försöka runt Stävlö och där i krokarna men inga större prestationer att komma med.
    Fin Borre

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Detanvändarnamnetanvändsredan Visa inlägg
      Så jefla surt man inte har båt.
      Tycker det är lite tjurigt från land.
      Brukar försöka runt Stävlö och där i krokarna men inga större prestationer att komma med.
      Fin Borre
      Just nu så funkar fiske från land efter Gädda mycket bra tycker jag, dem har kommit in i vikarna. Var ute vid Oknö i söndags och fiskade från land. 9 Gäddor på 3 timmar. Inga jättefiskar men ingen under 2 kg och den största på 4,5. Nu på senhösten så samlas Gäddorna i vikarna så fortsätt gärna på samma ställe ett tag om du fått fisk. Att dra 2-3 st på samma spott är inte alls ovanligt. Jag hade 2 gäddor som jagade mitt drag samtidigt vid två tillfällen.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Brazzan Visa inlägg
        Vi hade en fantastisk dag idag utanför Rafshagen med 17 gäddor och en fet abborre (tagen på Buster Jerk).

        [ATTACH=CONFIG]61475[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]61476[/ATTACH]

        Abboren var på 1,3kg, och den största gäddan vi drog var på 4,7kg. Men större finns

        Härlig borre

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Father&son Visa inlägg
          Just nu så funkar fiske från land efter Gädda mycket bra tycker jag, dem har kommit in i vikarna. Var ute vid Oknö i söndags och fiskade från land. 9 Gäddor på 3 timmar. Inga jättefiskar men ingen under 2 kg och den största på 4,5. Nu på senhösten så samlas Gäddorna i vikarna så fortsätt gärna på samma ställe ett tag om du fått fisk. Att dra 2-3 st på samma spott är inte alls ovanligt. Jag hade 2 gäddor som jagade mitt drag samtidigt vid två tillfällen.
          Absolut. Just denna turen tog vi allt på mycket grunt vatten i vikar. Undantaget var faktiskt borren som togs på lite djupare vatten.
          Fiskesug.se - ett gäng grabbars fiskeäventyr runt om i Sverige.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
          8 svar
          5 741 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X