Gäddfiske Västervik/Oskarshamn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske Västervik/Oskarshamn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddfiske Västervik/Oskarshamn

    Jag funderar på att ge mig ner till kusten på tisdag för en dags gäddfiske. Min första tanke var att åka till Blankaholm mest för att jag känner till det lite där med båtramp osv men när det gäller fisket så har jag inte en nu aning om var jag ska söka efter dom.

    Så nu är ni fråga efter tips på bra ställen mellan Västervik och Oskarshamn där det går bra att lägga i båten och där man kan hitta bra gäddfiske.

    Ös på med tips nu så det blir en bra fiskedag för mig

  • #2
    Gör nytt försök med att fråga om fiske mellan Västervik och Oskarshamn så kom igen nu med tips!

    Ska nästa helg ut i skärgården med tanke att försöka fiska lite gädda, ska jag leta efter dom inomskärs eller utomskärs eller var kan det va bäst fiske?

    Kommentera


    • #3
      Orkar du fyra mil norr om Västervik så har du Helgenäs som en rätt trevlig utgångspunkt. Vet dessvärre inte hur det ser ut med ramper där då jag inte kommit landvägen dit. Men de borde ha någon turistförening på orten. Annars vet jag att Loftahammar har en turistbyrå som brukar vara hjälpsamma. Utgår du från Helgenäs så har du en mängd vikar och vasspartier att utforska hela vägen ned till Bjursundsbron.

      Mer generellt hade jag mer lycka inom än utomskärs under ungdomen i Tjusts skärgård.

      Kommentera


      • #4
        Om du istället tar dig några kilometer extra söderut till Mönsterås, så har du Mönsterås och ett ställe som heter Hammarglo där det kryllar av gädda i varierande vikter.
        Kristoffer, a.k.a. Naturmannen.

        Besök min hemsida om fågelskådning - Fågelskådaren.se
        Min blogg om fisket - jagmetar.wordpress.com

        Kommentera


        • #5
          Tack för tipsen, Helgenäs har jag fiskat en del i då det är en kompis som har stuga där, Mönsterås har jag dock inte testat. Men denna gång ska vi tillbringa helgen på ett ställe runt Adriansnäs.

          Frågan är då om man ska stanna inomskärs och fiska eller om man ska ta sig längre ut i skärgården? 1+ på inomskärs än så länge

          Kommentera


          • #6
            Ingen mer som vågar skriva något?

            Kommentera


            • #7
              Jag bor i Påskallavik sen en tid och har nyss skaffat båt.
              Har dock inte lyckats hitta Gäddorna här riktigt ännu. Fiskat främst runt Påskallavik och vånevik.
              En vild gissning är ändå att temperaturfallet den sista tiden inte har haft nån negativ effekt på deras aktivitet iaf, och det borde kanske vara betydligt mer rörelse nu än bara för nån vecka sen. Jag letar nog vidare i ytterkanterna där det är lite djupare och svalare ett par veckor till. Men då har jag å andra sidan bara fått några snipor i år så tvärt om kanske är rätt recept :P

              Kommentera


              • #8
                Om man ändrar inställning och ger sig på lite abborre istället, några tips där?

                Kommentera


                • #9
                  Helgen över. Hittade en riktigt bra vik där det var svårt att ta sig in, men väl inne hade vi riktigt bra fiske med fina Abborrar. gäddorna högg bra men höll en mindre medelvikt. Blir nog att åka ut till skärgården igen lite senare på hösten...

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
                  8 svar
                  5 740 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Arbetar...
                  X