Fiska i Hummeln - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska i Hummeln

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiska i Hummeln

    Hej!

    Vi är tre som tänkte ära denna sjö strax söder om Kristdala med en lite fisketripp.

    Någon som varit där? Vi kommer bara vara där en dag och sjön är rätt stor så lite tipps om vart man kan börja leta hade varit fint Efter som två av oss är Gotlänningar den tredje inhemsk smålänning och vi öbor aldrig sett en Gös å smålänningen inte heller sen barnsben så tänkte vi försöka oss på att få tag i en. Läste att Sjön är väldigt djup på sina ställen ca 60m, Var finns dessa djup och är det ens lönt att lägga ner tid på söka någon fisk där? Vi har gummibåt med elsnurra och brummsnurra och enklare halvt fungerande ekolod och min plan var att Trolla till att börja med hejjvilt kors å tvärs för att se om vi får någon indikation på fisk och för att få en uppfattning hur botten ser ut på sjön via ekolodet.

    Vid kvällningen tänkte vi övergå till mete lite grillning etc i anslutning till husbilen, Finns det något bra ställa att sig på?

    Allmänna tipps på hur man lurar en Gös mottages också tacksamt Vad ska man beta med vid mete, saka man bottenmeta eller flöte? etc

  • #2
    Nu har jag varit där i alla fall, Två halva dagars fiske och en Gädda blev det så de vart ingen Jätte Hit precis, Gäddan tog på nästan 10m djup mitt ute på sjön, Vi ägnade oss åt att få tag i en Gös där... Vi tröttnade tillslut och fiskade av vass, näckrosor etc istället men de var heldött...

    Kommentera


    • #3
      Har hört talas om att det ska vara Gös i sjön men känner ingen som har fått någon i alla fall. Skulle själv prova där men när man hör runt med folk så är det typ ingen som är där och fiskar. Och fiskar dom där så är det mestefter Aborre och gädda.
      Personbästa

      Regnbåge: 1170g 2015
      Gädda: 1.5kg 1999
      Abborre: 500g 2014
      Spegel Karp: 7520g 2015

      Kommentera


      • #4
        Har haft båt där i några år nu men inte fått någon gös ännu. Däremot så finns det fina abborrar och det går fina gäddor oxå.
        Någon som har någon info om gösfångster i Hummeln??

        Kommentera


        • #5
          Det jag har hört är att det har "Funnits" gös i Hummeln men har aldrig hört någon säga att dom har fångat en utan det sägs hela tiden att dom har hört att det finns i sjön. Men som du säger, det finns fin aborre och gädda i den pölen.
          Personbästa

          Regnbåge: 1170g 2015
          Gädda: 1.5kg 1999
          Abborre: 500g 2014
          Spegel Karp: 7520g 2015

          Kommentera


          • #6
            Vet ju att de har satt in både gösyngel samt lekfärdig gös oxå, men i stort sett aldrig hört att det fångats något.

            Kommentera


            • #7
              Bumbar denna lite, och fortsätter att undra om någon fångat/hört att någon fångat nån gös i Hummeln??

              Kommentera


              • #8
                Har fiskat där en del men aldrig fått gös.
                Någon som sitter på en djupkarta?

                Kommentera


                • #9
                  Har en som jag beställt från SMHI, kan se om jag kan skanna in den och skicka den i ett mail.
                  Är det till plotter du är ute efter så finns en bra på Insight Genesis(Lowrance onlinekartor).

                  Kommentera


                  • #10
                    Det tackar jag för ����

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
                    8 svar
                    5 715 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X