Västervik/Gamlebyviken eller Loftahammar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Västervik/Gamlebyviken eller Loftahammar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Västervik/Gamlebyviken eller Loftahammar?

    Hej Allihopa!

    Vi är två stycken som ska iväg på lite härligt gäddfiske den 22 april. Jag undrar om folk som har erfarenhet från båda ställen kan rekommendera om vi borde åka till Loftahammar eller Västervik/Gamlebyviken?

    Jag är galet fiskesugen, så alla tips uppskattas!

    Hade gött!

    /Joakim

  • #2
    Ursprungligen postat av Joakim1991 Visa inlägg
    Hej Allihopa!

    Vi är två stycken som ska iväg på lite härligt gäddfiske den 22 april. Jag undrar om folk som har erfarenhet från båda ställen kan rekommendera om vi borde åka till Loftahammar eller Västervik/Gamlebyviken?

    Jag är galet fiskesugen, så alla tips uppskattas!

    Hade gött!

    /Joakim
    Hej Joakim;

    Jag var nere och fiskade Gädda utanför Västervik med Fiske För Alla´s journalist Anders Forsberg för en del år sedan...

    Det verkade vara gott om stora Gäddor runt Västervik... Följ mina 34 Gäddfisketips nedan och fiska dig fram från ankringsposition till ankringsposition. Koncentrera ditt fiske till större vassvikar och stränder där vinden ligger på nu tidigt på våren...

    Go for the Big Ones!


    http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand

    www.trumman.com

    Kommentera


    • #3
      Hej Leif,

      Tack för tipset! Jag har faktiskt läst dina tips sedan tidigare, men det kan nog vara en bra att läsa igenom dem att vända till.

      Eftersom vi inte har båt så ligger mycket i planeringen om vart vi ska fiska någonstans. Vet du om man borde köra Gamlebyviken, Hasselö eller runt omkring Loftahammar? Dem har nämligen uthyrningen av båt på alla tre ställena och då vill man gärna välja rätt ställe för ett bra gäddfiske.

      Om någon annan vet så uppskattas alla tips!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Joakim1991 Visa inlägg
        Hej Leif,

        Tack för tipset! Jag har faktiskt läst dina tips sedan tidigare, men det kan nog vara en bra att läsa igenom dem att vända till.

        Eftersom vi inte har båt så ligger mycket i planeringen om vart vi ska fiska någonstans. Vet du om man borde köra Gamlebyviken, Hasselö eller runt omkring Loftahammar? Dem har nämligen uthyrningen av båt på alla tre ställena och då vill man gärna välja rätt ställe för ett bra gäddfiske.

        Om någon annan vet så uppskattas alla tips!
        Hej Joakim;

        Satsa på Gamlebyviken, som är känd för sina stora Gäddor...

        De som hyr ut båten till dig har säkerligen dagsfärska tips om var de senaste stora Gäddorna fångats runt Västervik i år. Annars får du försöka få tag på Anders Forsberg som guidade och hyrde ut stugor i Västervik förr i tiden...

        http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Old Firehand

        www.trumman.com

        Kommentera


        • #5
          Första gången jag va i gamlebyviken blev jag grymt besviken. Visst finns det stora gäddor men vi lyckades inte hitta dom, en brax i ryggen va det ända jag lyckades kroka den dagen. Dag två körde vi istället på ett område inte långt från loftahammar och då hade bra utdelning, inget över metern men riktigt roligt fiske.

          Kommentera


          • #6
            Hejsan.
            Gamlebyviken kan vara helt underbar, samtidigt som den kan vara skittråkig.
            Det är glest mellan huggen i viken, men det som kliver på kan vara din drömfisk.
            Ute i skärgården/Loftahammar finns det mer fisk (känns det som) men dom är oftast av mindre storlek.
            När ni åker ner så rekommenderar jag dig att kolla med en av Sveriges trevligaste fiskebutiker. Dom kan säkert ge dig några råd på vägen då dom fiskar både i viken och i skärgården.

            Jakt och Fiskebutiken i Västervik
            Sjöstadsvägen 26, 593 44, Västervik
            Tel: 0490- 410 416

            Skitfiske!

            //F

            Kommentera


            • #7
              Tack för alla tips, det uppskattas verkligen. Men då kanske man ska försöka köra någon dag i gamlebyviken med fokus på stor gädda och sen en vända runt Loftahammar för lite mängd fiske, vad tror ni om det?

              Vilka beten och färger brukar funka för er som har fiskat där tidigare?

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
              8 svar
              5 737 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Arbetar...
              X