öländskt silver! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

öländskt silver!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • öländskt silver!

    Har just dragit över husvagnen till Öland för att fiska havsöring några dagar. Någon som har nåt tips på vart vi kan söka dem och vilka betesförger som funkar ?

  • #2
    Norra spetsen, sand- och stenstränderna kring Grankullavik om du saknar båt.

    Kommentera


    • #3
      Nu när jag inte bor där längre så finns det ingen anledning att ruva på bra ställen så det är dags att dela med sig. Djupvik punkt. Har varit där en jäkla massa gånger både i tonåren och senare när håret började växa ut. Våren är magnifik just där och Maj har genom åren varit bäst just där. Spelar ingen roll egentligen var du står. Västlig eller nordvästlig vind så är det, i regel, kanonfiske.

      Kommentera


      • #4
        Hej Dan. Ska själv till Öland nu till helgen för det årliga havsöringsfisket. Som ovanstående talare har Djupvik funkat bra för oss också men även många andra ställen. Det är egentligen bara att ta bilen och åka runt och stanna på ställen som ser bra ut. Den färg som vi har haft absolut bäst fiske på är Gruffs barnbajsfärg, bara att googla Skitfiske!

        Kommentera


        • #5
          Jo oftast är det bra runt hela ön. Det är mer långgrunt vid djupvik och botten där ute är faktiskt riktigt fin (tång och sand om man simmar ut en bit) till skillnad från många andra ställen där det är mycket dy. Kanske är dy där ute nuförtiden. Var 10 år sedan jag frekvent besökte djupvik innan man flyttade till andra sidan. Grönt med silver/koppar var det som fyllde ut lådan när jag fiskade på öland. Tog med mig gamla vanor till västkusten där det inte gav mycket resultat alls även att jag benhårt körde på det jag tyckte skulle funka.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
          8 svar
          5 737 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X