Gäddfiske i Västervik efter stor gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i Västervik efter stor gädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddfiske i Västervik efter stor gädda

    Hej,

    Jag har varit på spinnfiske efter gädda i Västervik (vårfiske) några år i rad nu. Jag har lär mig hur man får mängder med gädda, vilket är grymt kul (över 50 på en dag) men bara små (inget över 4kg).

    Har testat det mesta känns det som, men jag får aldrig någon av bättre storlek där. Jag vet att det kommit upp fiskar som är betydligt större.

    Hur ska man tänka/fiska i Västervik för att hitta de större fiskarna på våren (mars-april)?? Någon duktig västervikare borde väl finnas här?

    Jag har letat här och googlat men inte hittat något om STOR fisk i Västervik med omnejd.

    Tack på förhand!

  • #2
    Ursprungligen postat av jegarn Visa inlägg
    Hej,

    Jag har varit på spinnfiske efter gädda i Västervik (vårfiske) några år i rad nu. Jag har lär mig hur man får mängder med gädda, vilket är grymt kul (över 50 på en dag) men bara små (inget över 4kg).

    Har testat det mesta känns det som, men jag får aldrig någon av bättre storlek där. Jag vet att det kommit upp fiskar som är betydligt större.

    Hur ska man tänka/fiska i Västervik för att hitta de större fiskarna på våren (mars-april)?? Någon duktig västervikare borde väl finnas här?

    Jag har letat här och googlat men inte hittat något om STOR fisk i Västervik med omnejd.

    Tack på förhand!
    Anders Forsberg som var fotograf och journalist i tidningen Fiske För Alla är troligtvis den som kan mest om "STOR fisk i Västervik med omnejd". Försök att få tag på Anders Forsberg för att eventuellt kunna be om en guidad gäddfisketur i Västervik...

    Go for the Big Ones!

    http://www.trumman.com/fisketips.htm

    Old Firehand
    www.trumman.com

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
    8 svar
    5 714 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Henke E
    av Henke E
     
    Arbetar...
    X