Gäddfiske i och runtom Kalmar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i och runtom Kalmar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddfiske i och runtom Kalmar

    Hejsan alla härliga fiskare, jag vet att jag har skrivit en likadan tråd innan men jag testar nu igen för att få några fler tips.
    Jag undrar alltså om ni kan några heta ställen för gäddfiske i och runtom Kalmar, helst med tillgång med fiske från land. Jag använder mej bara av jerkbaits med en rejäl Jerkbait-utrustning (Buster Stiff & Ambassadeur 6501 C3) så jag är väl utrustad. Ä tacksam för alla sorters tips, nu är ju hösten somsagt kommen och gäddan går in på grundare vatten så lite fiske från land efter gädda i Kalmar-trakten låter ju inte helt omöjligt. Jag bor själv i Kalmar (Smedby), har fiskat lite runtom i Dämmet men det verkar dåligt med större gädda där + att det tydligen nu har blivit förbjudet fiske med Jerkbaits m.m, tydligen bara mete som är tillåtet, har också provat att meta gädda i Hossmoån med en polare, jag fick tyvärr ingen men han tog 2st, men sässången är ju över där nu för oss utan massa tillägg på kortet å så. Så snälla, hjälp mig. Vill ha gädda nu!

    Tack på förhand & skitfiske på er allihopa / Simon

  • #2
    fiske

    testat runt stens ö? där brukar vara bra med gädda, värt att testa

    mvh big-jepp

    Kommentera


    • #3
      jag undrar samma sak jag med. Fiskade i kalmar dämme idag i 8timmar utan att få någonting alls förutom små abborrar

      Kommentera


      • #4
        har ni provat vi varvsholmen finns rätt mycket fisk där. det är ju utgrävt för båtar där har vart riktigt bra att kasta längs med utgrävningarna . lycka till med ditt fiske MVH fiskealle

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av lukashynam Visa inlägg
          jag undrar samma sak jag med. Fiskade i kalmar dämme idag i 8timmar utan att få någonting alls förutom små abborrar
          Är det inte förbud i Kalmar dämme?
          Alla skyltar säger det iaf.
          Jakten på dundergurkan

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av sasse Visa inlägg
            Är det inte förbud i Kalmar dämme?
            Alla skyltar säger det iaf.
            vilka skyltar? Tror att det var att spinn och jerkbait är ej tillåtet. Men mete är det inte förbud på. Tror jag inte iallafall, för att det var 8pers mer än mig som metade där idag.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av lukashynam Visa inlägg
              vilka skyltar? Tror att det var att spinn och jerkbait är ej tillåtet. Men mete är det inte förbud på. Tror jag inte iallafall, för att det var 8pers mer än mig som metade där idag.
              Jag har bara kollat vid stora vägen och alla bryggor. Där står det på informationen att allt fiske är förbjudet??
              Jakten på dundergurkan

              Kommentera


              • #8
                Det är ändrat, det var fiskeförbud men nu är det tillåtet dock endast mete, karp sutare...

                jag har märkt att de som fiskar gädda där aldrig får något, kan bero på den rika mängden av betesfisk.
                Jag rekommenderar lätt b-mete eller f-mete med mört/sarv 2-3 hg då får man alltid gädda om man fiskar rätt.
                Det är mycket smågäddor men jag har fått flera över 4kg, störtst på 7,8 och missat en på ca 10kg.
                "Mycket gädda men svårfångad"
                ...går under namnet "Fiskarn"

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Tobiasl Visa inlägg
                  Det är ändrat, det var fiskeförbud men nu är det tillåtet dock endast mete, karp sutare...

                  jag har märkt att de som fiskar gädda där aldrig får något, kan bero på den rika mängden av betesfisk.
                  Jag rekommenderar lätt b-mete eller f-mete med mört/sarv 2-3 hg då får man alltid gädda om man fiskar rätt.
                  Det är mycket smågäddor men jag har fått flera över 4kg, störtst på 7,8 och missat en på ca 10kg.
                  "Mycket gädda men svårfångad"
                  metar du med levande mört då eller? fiskar du upp dem först isånnafall eller köper du dem någonstans? För jag är väldigt sugen på att meta gädda i dämmet

                  Kommentera


                  • #10
                    När/om jag jerkat/spinnfiskat på dämmet har det inte varit problem att få fisk, men storleken på fisken är inte bra o en del är i riktigt risigt skick, men det är från damm till damm.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
                    8 svar
                    5 741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X