Karpvatten runt Kalmar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karpvatten runt Kalmar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Karpvatten runt Kalmar

    Vad finns det fr olika karpvatten runt Kalmar?

    Vad finns det för arter i Kalmar Dämme och vad är det för regler som gäller där? Finns det någon hemsida?

    Har börjat tröttna på att spinn och jerkfiska och tänker satsa på Specimenmete mer och mer nu =)

    Det är en hel djungel så om någon har andra tips på exempelvis hemsidor som behandlar ämnet så skicka gärna en länk
    http://allthatpike.blogspot.com/

  • #2
    Ursprungligen postat av Priest Visa inlägg
    Vad finns det fr olika karpvatten runt Kalmar?

    Vad finns det för arter i Kalmar Dämme och vad är det för regler som gäller där? Finns det någon hemsida?

    Har börjat tröttna på att spinn och jerkfiska och tänker satsa på Specimenmete mer och mer nu =)

    Det är en hel djungel så om någon har andra tips på exempelvis hemsidor som behandlar ämnet så skicka gärna en länk

    I dämmet finns det både karp och sutare, även en hel del annat. Det verkar inte vara några regler just nu mer än förbud i kanalen där gäddorna går upp för att leka.

    Finns också vicklebydammen på Öland, vet inte exakt vad de kostar men man för prata med bonden, tror det va Edmund han hette. Där finns också karp och sutare.

    Linneasjön i nybro innehåller också mycket karp, inte alls mycket sutare men här finns massa braxen istället. Fritt fiske!

    sedan finns det massa andra sjöar åt både syd, väst och nord.
    ...går under namnet "Fiskarn"

    Kommentera


    • #3
      Jag har fiskat i dämmet ca 2 år, nästan varje dag på sommaren. Jag drar massor av sutare med min kompis osv. Jag har kört med karputrustning säkert 20+ gånger. INGET har hänt. Kör med "hairriggen". Vad beror detta på? fel bete?

      Kommentera


      • #4
        Trodde det var förbjudet i Kalmar dämme numer?
        Fungerar riggarna för sutare bör de fungera på karp också. Du kanske får köra med större beten om du har mkt "Problem" med sutare.
        Testa nån annan plats med.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
          Trodde det var förbjudet i Kalmar dämme numer?
          Fungerar riggarna för sutare bör de fungera på karp också. Du kanske får köra med större beten om du har mkt "Problem" med sutare.
          Testa nån annan plats med.
          Jag flötmetar bara för sutare med majs. Inget har nappat på riggen, har dock både testat med massor av olika boilies ( OCH platser)

          Kommentera


          • #6
            Jag tror de fiskar karp strax intill E22:an i Mönsterås med. Vet att det planterades in karp där för några år sen i hopp om att de skulle trivas och kanske föröka sig. Och som jag hört verkar det gått långt över förväntan.
            Vore kul om nån som har lite mer fakta om det stället kunde skriva nåt. Har inte varit där själ ännu då jag inte vågat ge mig på speceminmetet än

            Kommentera


            • #7
              Du tänker på stecedammen?

              Kommentera


              • #8
                Ja så heter det nog. Ligger tvärs över vägen där bara och är ofta man ser massa fiskare där.
                Min blir ju som lite nyfiken

                Kommentera


                • #9
                  Yes i Stecedammen finns det Karp. Fiskekort är det som gäller. Tror det är Mönsterås Specimen Förening som håller i fisket där men inte helt säker. Ska dit nu i vår -15 och köra mitt första pass där. Dock vet jag då jag har vänner som fiskar där ganska ofta.
                  Personbästa

                  Regnbåge: 1170g 2015
                  Gädda: 1.5kg 1999
                  Abborre: 500g 2014
                  Spegel Karp: 7520g 2015

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
                  8 svar
                  5 737 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Arbetar...
                  X