Kösen utanför Ljungby - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kösen utanför Ljungby

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kösen utanför Ljungby

    Tjena!Var inne på sportfiskecentrum i Ljungby för ett tag sen och skulle köpa wobbler inför gös/gäddfiske,Bor då mittemot kösen utanför Ljungby och killen i affären sa att visst finns det fisk där och det har man sett flera ggr men dom är väldigt svårflörtade när det gäller själva nappen,provat både spinnare,wobbler,jigg bottenmete men inget verkar fungera,någon som har fiskat där som har något bra tips??=)Har fiskat både morgon/kväll,har båt dock med limited motor då det är en el-motor med dåligt 12v batteri:
    sigpic

  • #2
    Hej
    Kösen var en kanon sjö för ett par år sen men har blivit mycket sämre , men det finns lite fiske än bara lite svårflörtade.
    Prova trolla från gamla CTC stugorna och upp mot angelstad framåt kvällen eller nere vid öarna vid 25an.
    Har själv slutat fiska i kösen pga av att det är så svårfiskat, Prova annars i ån det bruka ge mer eller prova bolmån fast det är ett annat fiskekort och finns öring/rengbåge men även stor abbore och gädda.




    Stefan

    Kommentera


    • #3
      Jo där är några som säger att den har blivit svårfiskad med åren tyvärr=( men var ligger deras stuga,vid näglinge eller?är som sagt hyfsat nyinflyttad här så man känner ej till så mycket...Har bara en liten båt med el-motor som har dåligt batteri=)inte lätt att vara fattig:P Du är inte sugen på att dra ut och fiska nån dag??
      sigpic

      Kommentera


      • #4
        Fiska ska vi nog kunna lösa så länge det inte blir i kösen =), finns många fina sjöar runt omkring ljungby och jag har egen båt på släp.

        Kommentera


        • #5
          ej kösen

          Nej vi behöver inte fiska i kösen=)men håller med om att där finns många fina ställen runt ljungby som bolmen,vällinge tex...men du kan väl skicka ett sms eller ring när du har tid då jag går på semester snart så har jag massor med tid///

          0708493619

          sigpic

          Kommentera


          • #6
            Fiskade mycket i Kösen för några år sedan. Oftast var det 8-12 mindre gösar i snitt per tur. Har inte provat på några år nu men man kan ju hoppas att snittet blivet bättre även om antalet fisk är färre. Var ute en runda med ungarna och åkte båt där i somras och såg ganska mycket fisk på lodet just där Steve-O beskriver. Tar du en tur Tobias så meddela gärna om det händer något.
            Har Kösen på "att fiska lista". Ingen som testat vertikal där?
            http://gosmeister.blogspot.com/

            Kommentera


            • #7
              Har sålt båten men ska hyra av en snubbe ute vid näglinge nu till höstfisket=) så jag ska pm:a dig om resultatet,ska kolla om någon vill hänga med ut nästa vecka...Ingen som känner sig motiverad för lite fiske??
              sigpic

              Kommentera


              • #8
                Hej alla

                Ny här...
                Lyfter en gammal tråd istället för att starta ny.
                Kösen är min närmsta sjö men har inte fiskat så mycket i denna pga uteblivet resultat. CTC stugorna som det talas om, ligger dessa i nord östra delen av sjön? Hade tänkt göra en satsning på gös i denna sjö i år, vertikal och trolling. Är det någon som fiskat i sjön nyss? Fler hotspots att tipsa om tas gärna emot.

                Kommentera


                • #9
                  Hej!
                  Ja stugorna det talas om ligger i nordöstra delen vid Rådala udde.
                  Har själv aldrig fiskat i Kösen så tips kan jag inte ge tyvärr.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ok tack, då fick jag det bekräftat. Hoppas någon annan här inne kan komma med tips. Kommer ha min båt i södra delen, vid 25:an.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av calahanzoer, 2023-09-27, 23:39
                    0 svar
                    102 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg calahanzoer  
                    Arbetar...
                    X