Kösen utanför Ljungby - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kösen utanför Ljungby

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag fiskar där 2-3 ggr i veckan mellan april till oktober, och jag får mest fisk utanför just dessa "stugor" en del kliver på utanför bolmåns utlopp, jag har båten på släp och lägger ofta i uppe i skeen och kör hela bolmån ut, det tar några timmar men det resulterar ofta i några gäddor och abborre.

    Kommentera


    • #12
      Tack för att du delar med dig!
      Skriv gärna i denna tråden hur det går för dig i år. Fiskar du trolling, spinn eller vertikalt? Och vilka beten fungerar bäst för dig?
      Jag var ute en snabb sväng efter jobbet förra fredagen, bara en timme. Såg en del fina ekon i det inringade området öster om ön, fick en gädda på 1,6kg där jag markerat med x.

      Kommentera


      • #13
        Majoriteten av fisketimmarna är ståendes på kastdäcket och dänga "gummi" eller liknande
        men trollar en del under "käket" eller metar gös/gädda när man trycker in föda i kakhålet. Bäst skulle jag säga förra året var Westins Shad Teez skitmört i olika strl och Nils Master invincible för slembananerna, viblure för abborre har nog dragit bäst.

        Kommentera


        • #14
          Statusuppdatering efter 3 pass ca 25tim
          Pass 1 2 gäddor och ca 15 abborrar mellan 2-6 hk i bolmån och delar av kösen (västra och södra)

          Pass 2 blev ett bompass för bägge i båten, några hugg/botten men noll landat.

          Pass 3 i lördags började kl 09 med två båtar, jag hade mina barn i en och min fiskekompanjon och jag i en, intern fisketävling alltså som slutade abrupt av att himmelen öppnat sig och vi vände hemåt efter ca 1 timme. MEN vi hann landa en 8,5kg gädda som tyvärr var urlekt, liten filmsnutt och bilder finns på #TeamJeddslem instagram.

          Kommentera


          • #15
            Grattis till en fin gädda!!

            Var ute ett kort pass igår kväll typ strax över en timme sedan blev det kallt och mörkt. Längtar efter de långa ljusa och varma sommar kvällarna

            Blev en liten gös som fick simma tillbaks. Hade ett allvarligt ord med honom och han lovade att börja träna och pumpa bänkpress, så han är större och starkare nästa gång vi möts.

            Hört några rykten att det planterats in för mycket gös och det blivit tusen bröder av det hela. Hur uppfattar du gös fisket i sjön?

            Kommentera


            • #16
              Jag har dålig koll på inplanteringen men jag håller med, det är säkert 5-6 års sedan jag fick gös över 2kg i sjön.

              Kommentera


              • #17
                Det var Pontus på Ljungby Fishing som sa detta, så stämmer säkert. Men håller gäddorna bra storlek tycker du?

                Kommentera


                • #18
                  Ja det tycker jag, dom arterna tar väl ut varandra lite så kanske är på upphällningen, däremot tycker jag det är svårt att hitta abborre i trevlig storlek, vart utgår ni ifrån? eller kör ni båt på trailer som jag ?

                  Kommentera


                  • #19
                    Japp, har också min båt på trailer. Brukar sjösätta i södra delen vid 25:an. Därför har jag inga erfarenheter av norra delen av sjön precis, lönar det sig att köra upp till Angelstad och sjösätta för ett bättre fiske? Eller finns det några möjligheter att sjösätta mitt på östra sidan av sjön?

                    Kommentera


                    • #20
                      Ingen naturramp i östra delen vad jag vet, inte letat speciellt länge mycket heller ;D, antingen skeen eller angelstad för mig.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av calahanzoer, 2023-09-27, 23:39
                      0 svar
                      111 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg calahanzoer  
                      Arbetar...
                      X