Hur ska vi gå till väga?! Fiske norrbotten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur ska vi gå till väga?! Fiske norrbotten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Thefishingnerd
    replied
    Prova o fiska kring sorsele, hade galet mängdfiske på öring där i somras!

    Lämna en kommentar:


  • Housecow93
    replied
    God morgon PrN!
    Tack så mycket för ett underhållande tips!

    Fiskar mestadels i Vänern på somrarna, bor i Lidköping och har Båt så det blir en del timmar!

    Absolut, man hittar ställen genom att fiska, men det underlättar alltid med lite riktning!

    Lainio älv låter intressant. Kan bli ett möjligt alternativ på våran traditionsenliga vecka i norr.

    Vi är i full gång med planering, men det blir förmodligen så att vi "kastar pil" i år. Då blir man inte lika känslomässigt bunden vid platsen och har lättare att byta ställe om det skulle vara trögt

    Tack för dina tips och skitfiske på dig!

    //housecow
    ​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • PrN-Sweden
    replied
    Click image for larger version  Name:	20200925_123013-1.jpg Views:	0 Size:	1,15 MB ID:	2596615 HALLÅ HUSKON !

    jadu ungefär som när jag drog mig från Norrbotten till Södern Genom att blöta Kroken i diverse Vatten ;-)

    Du finner dina ställen Genom att Fiska!!!
    Guider är en GOD ide så Gynnas SVENSK TURISM för En gång skull å de stackarna som ids jobba som Guider (jag ids fan inte å jag är ändå utbildad ) .

    binga/göögla så finner du mycket info å sen är det bara att köra på det sträcket !
    jag kan varmt rekomender Miekaks jakt å fiske i arjeplog den delen av västra fjällen är GALET å uppleva ! Öring röding å harrn i rekordstorlek !

    Lainio Älv å vad fan heter den eeehm bra fråga men där är he fint DOCK BJÖRNTÄTT (å nä inte Bögar utan de med Tänder) jag åker då aldrig dit igen pga lufsarn harrn är grov där å he simmar dens kusiner å salmo salar å salmo trutta ! .


    Överallt i Hela Sverige är det stor fisk å nästan Överallt ! (Välj inget populärt ställe om ni vill vara ifred !) Hösten fiskas det mycket å myggn ja de är redan mätta på ren å älg då så man får vara ifred ;-)

    jag trivs som fan å ta karp grejerna å åka till Lilla Tjärby utanför Laholm å Bolta Karp å Sutarn å Grovsatans Mört lika mycket som å knalla ner till älven (lule älv ) å fluga harren å meta abborrn ;-)

    Gösen i stockholm från strömmarna är å skoj !

    bara kasta pil på din karta å kolla hur man tar sig dit sen ska du se att det löser sig ! (Blanda int in för mycket fritid bara då blir det Knas.)

    Välkommen ! å samtliga Bifogade fiskar är från närområdet mitt i Bodens Kommun å he är bara jag å fiskarna på bild (tror harrn strök med dock ).

    mvh Paul Roger Nilsson


    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Housecow93
    replied
    Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
    Jag brukar fiska så långt norrut man kan komma i Jämtland. I år var vi där vecka 28. Det var mycket varmare än året innan. Hade bra fiske ändå, både i stora sjöar men även i mindre uppe på fjället. Dock sägs det där uppe att veckan efter midsommar ska vara den bästa, och det är inte bara en person som säger det. Det som är bra med tält är ju att man inte behöver boka något, tänker om isen inte gått upp vid midsommar…
    Okej! Fiske efter öring?
    Ja absolut. Vi kör alltid tält. Nackdelen är ju tung packning, men det får ta den tid det tar..
    ​​​​Ja isen är det vi är lite nervösa över, och även ifall vattenståndet är för högt efter smältningen. Men det kanske går att prata med lokalt folk innan man åker upp för att köra en lägeskoll.. Då kanske man även kan få lite tips om kläckning osv.

    Lämna en kommentar:


  • Fiskefuralles
    replied
    Jag brukar fiska så långt norrut man kan komma i Jämtland. I år var vi där vecka 28. Det var mycket varmare än året innan. Hade bra fiske ändå, både i stora sjöar men även i mindre uppe på fjället. Dock sägs det där uppe att veckan efter midsommar ska vara den bästa, och det är inte bara en person som säger det. Det som är bra med tält är ju att man inte behöver boka något, tänker om isen inte gått upp vid midsommar…

    Lämna en kommentar:


  • Housecow93
    replied
    Ja så måste det varit. Vi har hört massor med historier om kaitum, men när vi var där va det stendött. Måste varit värmen som slog hårt mot fisken..
    Som du säger hade det varit intressant att höra från någon Norrbottning

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Tja var inte sommaren 2021 ovanligt varm och tidig, nån norrbottning borde väl kunna tipsa om vilka veckor som är bra eller bäst ett "normalår"?

    Lämna en kommentar:


  • Housecow93
    replied
    anteman asså? När vi va där v28 kändes det ruggigt varmt. Vi hade runt 25-28 grader i luften och vattnet var riktigt varmt det med.
    Men det kanske går fort på 2 veckor?
    ​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Norrbotten är nog inte så uppvärmt vattenvis i juni så kanske lite senare när insektslivet kommit i gång lite mer?

    Lämna en kommentar:


  • Housecow93
    replied
    Kimmen Jo det skulle kunna vara ett alternativ. Ska ta och söka runt lite o se ifall jag kan hitta en vettig guide.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lsjonsson, 2023-05-16, 18:17
4 svar
610 visningar
0 gillar
Senaste inlägg lsjonsson  
Startad av franzen90, 2023-06-05, 11:14
12 svar
626 visningar
1 gilla
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av Jbrunnelov, 2023-06-19, 16:18
2 svar
355 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Grejo
av Grejo
 
Startad av Fiskado, 2023-07-13, 07:55
0 svar
125 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fiskado
av Fiskado
 
Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
0 svar
162 visningar
0 gillar
Senaste inlägg alexxx
av alexxx
 
Arbetar...
X