Hyra motorbåt Oxelösund eller Trosa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hyra motorbåt Oxelösund eller Trosa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hyra motorbåt Oxelösund eller Trosa

    Hej,

    Ska ner och fiska gädda i Sörmland i mitten på april med en polare från England. Vill gärna hyra båt och iochmed lite kännedom av Trosa och kontakt/ev. boendemöjlighet i Oxelösund tänkte jag sikta på något av dessa ställen, framförallt beroende på var vi kan hitta bäst lämpade båt till bästa pris. Om någon har tips på var vi kan hitta nåt motordrivet som tål lite väder och sjö, tänker att en vanlig plasteka med en liten utombordare ska räcka gott. Trosa Havsbad verkar ha motorbåt för 1000/dygn men det låter rätt mycket för en femhästars motor, är det ett normalt pris?

    Calle

  • #2
    Jag har inte svaret på dina frågor, men om du väl hittar någon som hyr ut så räkna med en saftig riskpremie, mycket som kan hända som inte försäkringen täcker.

    Edit: Skulle jag hyra ut min båt till okända människor? Det korta svaret är nej. Det långa är att allt har ett pris, men det skulle bli så högt att ingen ändå ville hyra den. Vem vet vilken misshandel grejerna kan utsättas för, i med backen vid full framdrift, grundstötningar etc. Kan bli en väldigt dyr affär.
    Senast ändrad av holden; 2018-01-21, 15:49.

    Kommentera


    • #3
      Tack för tips! Jag tänker att en enkel båt med en enkel motor ger minskade ersättningskrav och mindre risk för felhantering på bekostnad av snabbhet, ev. sonar/GPS-teknik och smidighet. Det kan jag leva med.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av skallecalle Visa inlägg
        Hej,

        Ska ner och fiska gädda i Sörmland i mitten på april med en polare från England. Vill gärna hyra båt och iochmed lite kännedom av Trosa och kontakt/ev. boendemöjlighet i Oxelösund tänkte jag sikta på något av dessa ställen, framförallt beroende på var vi kan hitta bäst lämpade båt till bästa pris. Om någon har tips på var vi kan hitta nåt motordrivet som tål lite väder och sjö, tänker att en vanlig plasteka med en liten utombordare ska räcka gott. Trosa Havsbad verkar ha motorbåt för 1000/dygn men det låter rätt mycket för en femhästars motor, är det ett normalt pris?

        Calle
        Hej Calle;

        Kontakta fiskeguiderna Ronny och Robert Andén.. De är de personer som bäst kan fiskevattnena runt Trosa när det gäller Gäddfiske. Eventuellt kan de tipsa dig om boendemöjligheter i Oxelösund och Trosa...
        Du hittar dem på nätet via Google...

        Go for the Big Ones!

        http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Old Firehand
        (Leif Engström)

        Kommentera


        • #5
          Aye aye Ska höra med dem!

          Kommentera


          • #6
            Ha dock med dig att gäddfisket tydligen inte riktigt håller måttet i Trosa sen ett tag... Många guider t.ex. som förra sommaren flyttade sin verksamhet till Mälaren från Trosa för det var så dåligt...
            Prova Sibbo istället som ligger mellan Nyköping och Trosa... http://bigfishsweden.com/tools/

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Henke.lofgren, 2023-05-29, 06:15
            3 svar
            269 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Classe69  
            Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
            2 svar
            307 visningar
            2 gillar
            Senaste inlägg plastbytta  
            Arbetar...
            X