Tisnaren 2018 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tisnaren 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Måndag 23/7 - Svag vind, molnigt och mer behaglig temperatur - perfekt för fiske, eller inte.
    Fisken var grinig fick 8 borrar och en ca 2kg tung gädda på förmiddagen. Sen var det rätt dött tappade en fin abborre precis vid båten men landade som plåster på såren en halvkilos strax därefter. Provade på några nya ställen och jiggade med förhoppning om gös i båten men blankade på alla nya ställen.

    Kommentera


    • #12
      du råkar inte vilja bjuda ut en vilsen norrlänning på en fisketur nån dag? är här neröver å semestrar å lallar runt, våldsam värme och slöhet från min sida har väl gjort fisket från min sida nära obefintligt (iaf med mina vanliga mått mätt) annat än nåt enstak drag-roddande på tisaren efter gädda (där ja kammade hem noll) och en tur ut me en på vänern...

      mvh/peter
      https://www.facebook.com/OKspinners/

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
        du råkar inte vilja bjuda ut en vilsen norrlänning på en fisketur nån dag? är här neröver å semestrar å lallar runt, våldsam värme och slöhet från min sida har väl gjort fisket från min sida nära obefintligt (iaf med mina vanliga mått mätt) annat än nåt enstak drag-roddande på tisaren efter gädda (där ja kammade hem noll) och en tur ut me en på vänern...

        mvh/peter
        Jag börjar jobba nu i veckan, men dra ett PM till mig när du kan så kan vi se om vi inte kan sy ihop något.

        Kommentera


        • #14
          gött!!!
          jag gör så!!!

          mvh/ peter
          https://www.facebook.com/OKspinners/

          Kommentera


          • #15
            Skulle åka ut på ett kortare kvällspass häromdagen, allt var frid och fröjd när jag lämnade bryggan - sen kom katastrofen motorn drev bara propellern på låga varv så hemturen blev en låååång resa. Ny propeller beställd men fisket får ofrivilligt vänta.

            Kommentera


            • #16
              3/9 - Drog ut på eftermiddagen och hade fina ekon på lodet men inte ett hugg. Provade allt från jigg till popper. Abborren verkar som bortblåst alternativt fullständigt ointresserad av mina beten. Avslutade med ett par timmar göstrolling utan minsta hugg. Om man ska se det positiva så var det en fin kväll nästintill vindstilla och behaglig temperatur.

              Kommentera


              • #17
                13/9 - Kom ut för en kortare stund framåt 16:30. Hittade en plats dör abborren stod och hade skapligt jiggfiske. Tappade en hel del, men fick ett gäng med en 7.5hg som topp och en gädda uppskattad till ca 2kg.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Henke.lofgren, 2023-05-29, 06:15
                3 svar
                256 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Classe69  
                Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
                1 svar
                197 visningar
                2 gillar
                Senaste inlägg Reekie
                av Reekie
                 
                Arbetar...
                X