Tisnaren 2018 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tisnaren 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tisnaren 2018

    Tänkte försöka föra lite loggbok här över fisket i Tisnaren under säsongen. Vi får se hur länge jag orkar hålla i.
    Om någon annan fiskar i Tisnaren får ni gärna fylla på.

    Måndagen 30/4 - Premiär för året. 5-6 grader lite gråmulet och nästan ingen vind. Provade efter gädda inne i några vassar. Inte ett hugg och efter att det uppdagades att jag inte hade med några extra tafsar avslutades fisket abrupt efter ett rejält bottennapp. Båten gick i alla fall fint och det var skönt att komma ut igen.

  • #2
    Då jag haft ett par kortare pass där jag kammat noll är det dags för en ordentlig uppdatering.

    Måndagen 25/6 - Kom iväg vid lunch idag och fiskade fram till halv 8.
    24 borrar på kontot med en topp på halvkilot. Tog en hel del på popper vilket ju alltid är något av en bonus.

    Trevlig dag på sjön med måttlig vind.

    Kommentera


    • #3
      Då sommaren är min mest intensiva fiskeperiod kommer uppdateringarna oftare nu.

      Torsdagen 28/6 - Hade lite strul på morgonen så jag kom ut på sjön först framåt 10, trögt på förmiddagen, riktigt jobbig blåst, tror inte det var lä någonstans i hela sjön. Fick i alla fall lite abborre på ett nytt ställe för året - trevligt även om de inte var lika stora som i måndags. Drog drygt 15 och började misströsta på vinden framåt eftermiddagen men bestämde mig för att testa några kast på ett sista ställe - lyckades lirka upp en 7-hektos så allt lidande och alla hårda ord i vinden är nu glömda.

      Kommentera


      • #4
        Hej,

        Funderar på att åka till tisnaren i helgen. Vet du någon bra ramp till sjön?

        Kommentera


        • #5
          Finns en naturramp i Skedevi den är helt ok, ska också finnas en i Hävla vad jag förstått men den har jag aldrig använt själv.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Pajkulan Visa inlägg
            Finns en naturramp i Skedevi den är helt ok, ska också finnas en i Hävla vad jag förstått men den har jag aldrig använt själv.
            Tack för tipset, var och kollade på rampen i Hävla utgår där ifrån för morgondagens tur.

            Kommentera


            • #7
              Måndagen 9/7 - Molnig dag med näst intill ingen vind på morgonen. Började med trolling och hade en större fisk som klev på men som skakade sig loss under invevningen. Gick över på ytbete och landade 25 abborrar med en topp på 8 hekto, och ett flertal över 3hg. Jag hävdar fortfarande att det inte finns något bättre fiske än ytbeten när ett abborrstim jagar i ytan. Vinden tilltog markant efter lunch så resan hem blev en skakig upplevelse.

              Kommentera


              • #8
                Fredagen den trettonde - Spegelblank sjö när jag gick ut på morgonen. Ramlade på abborre som jagade i ytan och lyckades få 5st. Sen blev det så in åt helvetet varmt så jag trodde jag skulle få solsting och fisken lika så för maken till trögt fiske har jag inte haft i år. Flöt hemåt runt lunch.
                Hamnade på 10 totalt och ingen större att skriva hem om.

                Lördagen 14/7 - Körde ett göspass på kvällen. Fick en 43cm på gösambulansen framåt 8 på kvällen. Hade ett hugg, vad som verkade vara en större på en mörtfägad Nils Master men den klev av under drillningen.
                Senast ändrad av Pajkulan; 2018-07-19, 07:41.

                Kommentera


                • #9
                  Måndag 16/7 - Bastuvärme på sjön. Solen stekte hela dagen och knappt någon bris som gav någon svalka,.
                  23 borrar med ett par halvkilos som topp och ett par gäddor - en tanig slang med 3 huggsår på 2.8 kilo och en slips på runt kilot. En gädda på popper vilket förhöjde stämningen i båten.

                  Kommentera


                  • #10
                    Lördag 21/7 - Helvetesvärmen fortsätter så jag bestämde mig för att köra ett kvällspass med göstrolling. Blåsigt när jag gick ut med sidvind vid trollingen ställde till det lite med manövreringen. Gösambulansen levererade två gånger om, en 2.4.kg och en 1.6kg. Gött att få lite gös till slut.
                    Senast ändrad av Pajkulan; 2018-07-21, 23:15.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Henke.lofgren, 2023-05-29, 06:15
                    3 svar
                    256 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
                    1 svar
                    197 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg Reekie
                    av Reekie
                     
                    Arbetar...
                    X