Fiske i Marvikarna? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Marvikarna?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske i Marvikarna?

    Var ute och paddlade på Marvikarna nedanför Visnaren igår med frugan. Hade inga fiskegrejjer med mig, men blev lite nyfiken på hur fisket är i dessa vikar. Letat runt lite på nätet men hittade ingen matnyttig info. Är det någon här som vet något?

  • #2
    Får du inget svar är det nog jäkligt bra fiske skulle jag tro

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
      Får du inget svar är det nog jäkligt bra fiske skulle jag tro
      Aha du tänket så.. tja varför inte, jag kommer hur som helst att testa....

      Kommentera


      • #4
        Visnaren håller grov Gädda och grov Gös, men ack så svårflörtade. Abborren brukar dock va på hugget. Du behöver köpa fiskekort när du paddlar i Marvikarna annars löser man bara det Gröna kortet för 100:- och det räcker 1 år
        Efter första lyftet är det Abborre och gädda, har aldrig fått gös där i "mellansjön" som jag kallar det. Efter andra lite längre lyftet skall det enligt rykte åter gå att få Gös hela vägen ner till Krampan Längre än så brukar jag aldrig paddla

        Skitfiske på dig
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
          Visnaren håller grov Gädda och grov Gös, men ack så svårflörtade. Abborren brukar dock va på hugget. Du behöver köpa fiskekort när du paddlar i Marvikarna annars löser man bara det Gröna kortet för 100:- och det räcker 1 år
          Efter första lyftet är det Abborre och gädda, har aldrig fått gös där i "mellansjön" som jag kallar det. Efter andra lite längre lyftet skall det enligt rykte åter gå att få Gös hela vägen ner till Krampan Längre än så brukar jag aldrig paddla

          Skitfiske på dig
          Lite senkommet tack för ditt svar, hade helt missat det. Jag tänkte börja med att prova Marvikarna nästa vecka någon gång, Visnaren väntar jag med eftersom den verkar vara mer svårfiskad, finns inga vikar eller öar att förhålla sig till.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Henke.lofgren, 2023-05-29, 06:15
          3 svar
          270 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Classe69  
          Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
          2 svar
          309 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg plastbytta  
          Arbetar...
          X