Sjösättnig kajak i Yngern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjösättnig kajak i Yngern

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sjösättnig kajak i Yngern

    I min jakt efter PB på abborre så tänkte jag testa lyckan i Yngern. Vilka lämpliga platser finns det där man parkera bilen hyfsat nära stranden (max 100 - 150 m) så att jag enkelt kan sjösätta kajaken?

    Har också en bonusfråga 😀: vilka delar av sjön är bäst för abborre?

  • #2
    Du har Yngsviken där sjösätter många personer för norra delen, sen polisviken går oxå om du ska mera till dom södra delarna. Glöm inte fiskekort som sagt det är mycket kontroller i sjön. Å ang fisket... Yngern är en svår sjö tycker jag... får alltid mera gäddor än abborre men det finns stora individer man sätt på pimpel men det är i övrigt en härlig sjö å paddla i å göra läger på öarna.

    Kommentera


    • #3
      Där ser du lite vart man kan sjösätta Sen djupkartor finns på https://www.genesismaps.com/SocialMap Click image for larger version

Name:	Polisviken.JPG
Views:	687
Size:	275,3 KB
ID:	2550584 Click image for larger version

Name:	yngern.JPG
Views:	687
Size:	253,6 KB
ID:	2550585

      Kommentera


      • #4
        Sen har jag inte provat själv, men jag tror starkt om man ska ha större så är nog kräftor å föredra i den sjön än vanliga jigg

        Kommentera


        • #5
          Stort tack, ska definitivt prova sjön i sommar. Tipset om kräftimitationer var bra, jag har ett gäng sådana i betesboxen.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
            I min jakt efter PB på abborre så tänkte jag testa lyckan i Yngern. Vilka lämpliga platser finns det där man parkera bilen hyfsat nära stranden (max 100 - 150 m) så att jag enkelt kan sjösätta kajaken?

            Har också en bonusfråga 😀: vilka delar av sjön är bäst för abborre?
            Hökmossen i nykvarn passar ypperligt att lägga i. Gratis stor parkering på badplatsen, fiskar en del där men bara gäddda. Dock är abborrfiskarna på ungefär samma ställen imelllanåt

            Kommentera


            • #7
              Finns bra med kräftor i sjön, så kräftimitationer är ett bra tips
              Har inte fiskat där på år och dar, men förr var blå/lila jiggar gångbart

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Smolt Visa inlägg
                Finns bra med kräftor i sjön, så kräftimitationer är ett bra tips
                Har inte fiskat där på år och dar, men förr var blå/lila jiggar gångbart
                Kul att du nämnde blå jiggar, vi fiskar mycket blått/vitt för gäddan där också

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av AKEN79 Visa inlägg

                  Hökmossen i nykvarn passar ypperligt att lägga i.
                  Hej Aken79,

                  Rullade förbi där igår och tyckte det såg ut som att hela badplatsen är innanför stängsel. Var kommer man åt vattnet om man vill anv. trailer?

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Henke.lofgren, 2023-05-29, 06:15
                  3 svar
                  271 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Classe69  
                  Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
                  2 svar
                  310 visningar
                  2 gillar
                  Senaste inlägg plastbytta  
                  Arbetar...
                  X