Fiske i södra Hjälmaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i södra Hjälmaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i södra Hjälmaren

Gokväll! Funderar på att köpa ett landställe i Vingåker nära södra Hjälmaren.

Jag gillar att spinnfiske gädda från båt men undrar hur givande ett sådant fiske kommer att bli i vår.

Av den lilla mängd information jag lyckats hitta, inlägg på Facebook, förstår jag att gäddbeståndet minskat kraftigt och att det är svårfiskat på grund av yrketsfiskets fasta redskap runt de flesta grynnorna i södra Hjälmaren.

Om det finns någon med erfarenhet som vill dela med sig vore jag oändligt tacksam. Dumt att köpa sjötomt om det inte kommer att nappa!

Fiskar inte själv där, men kompisarna drar varje vår dit o förra året fick dom 60-70gäddor ett pass, så kan ju inte vara stendött direkt i hjälmarn! Har du båt.på trailer så har du massor fräna sjöar i närheten med

Kommentera

Tack för värdefull återkoppling!

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
        Fiskar inte själv där, men kompisarna drar varje vår dit o förra året fick dom 60-70gäddor ett pass, så kan ju inte vara stendött direkt i hjälmarn! Har du båt.på trailer så har du massor fräna sjöar i närheten med
        Imponerande resultat med 60+ gäddor. Vad använde de för beta och metoder?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Trasslet, 2026-01-24, 22:10
        3 svar
        224 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg HarpoonMan  
        Arbetar...
        X