Havsöring runt Skåne - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring runt Skåne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Havsöring runt Skåne

    Hej, någon som har några heta havsöring platser runt våra skånska kuster??

  • #2
    Malmö: Lernacken/Utsikten/Ön , Mynningen på Lödde Å, Böste läge, Gislövs läge, Skåre, Klagshamn.
    Det är vad jag kommer på just nu utan att använda huvudet för mycket...

    Skitfiske på dig...

    Kommentera


    • #3
      Sedan har du i princip hela sydkusten, där det finns havsöringsspots lite överallt. Bara att kolla googlemaps för inspiration.

      Kommentera


      • #4
        Är det någon idé att ställa sig ute i Västra Hamnen i Malmö? Jag brukar vara tämligen ensam om att stå längs med gångbanan mellan Scaniabadet och ut mot piren från kajen. De flesta verkar stå vid kajkanten istället men de verkar mest bottenmeta. Hade gärna tagit min första havsöring i vår men än så länge ingen framgång...

        Kommentera


        • #5
          Scaniabadet

          Ursprungligen postat av Larran Visa inlägg
          Är det någon idé att ställa sig ute i Västra Hamnen i Malmö? Jag brukar vara tämligen ensam om att stå längs med gångbanan mellan Scaniabadet och ut mot piren från kajen. De flesta verkar stå vid kajkanten istället men de verkar mest bottenmeta. Hade gärna tagit min första havsöring i vår men än så länge ingen framgång...
          Hej,
          jag har precis börjat fiska vid scaniabadet och volleybollplanerna då jag flyttat hit. Har dragit torsk varje gång. I lördags två st på 2 kg, blev fina i grytan, och i måndags 3 st mindre som fick simma vidare.

          Hoppas verkligen på havsöring men undrar om kunsten just där är rätt... tror inte det finns några stora stenblock eller så.

          Men att det går torsk är ju kul.

          Säg till när du ska ut så kan vi fiska ihop. Det är inte så många som fiskar här än vilket är lite skönt.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Larran Visa inlägg
            Är det någon idé att ställa sig ute i Västra Hamnen i Malmö? Jag brukar vara tämligen ensam om att stå längs med gångbanan mellan Scaniabadet och ut mot piren från kajen. De flesta verkar stå vid kajkanten istället men de verkar mest bottenmeta. Hade gärna tagit min första havsöring i vår men än så länge ingen framgång...
            Jag stod typ vid volleybollplanerna i söndags eftermiddag, tog två st havsöringar och en torsk. Nog finns dem, det är bara att nöta!

            Kommentera


            • #7
              Vad kul att höra! Nu blev man glad. Vilken tid och drag hade du?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Jordbo Visa inlägg
                Jag stod typ vid volleybollplanerna i söndags eftermiddag, tog två st havsöringar och en torsk. Nog finns dem, det är bara att nöta!
                Jäkligt kul att höra att de finns härute! Jag har hållit mig mestadels längre ut mot kajen till så förhoppningsvis är det mitt främsta misstag. Får onekligen nöta mer!

                Kommentera


                • #9
                  Jag var där på eftermiddagen, fiskarna fick jag mellan 16 och 18. Hade några efterföljare också. Fiskarna tog jag på Ïsmo Zalsa färg #3 och en på Falkfish Witch 30 g färg Barsebäck.

                  Kommentera


                  • #10
                    Havsöring runt Skåne

                    Passa på att gå en runda och reka lite när det är klart och, kanske, lite lågt vatten. Så hittar ni stenarna.

                    Mellan fyren Ryttefällan (Malmö angöring) och land går det en vågbrytarvall. Vallen varierar mellan en och två meters djup och vid den borde öringen hitta heta ståndplatser.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    4 877 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                    944 svar
                    190 987 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xperten83  
                    Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                    443 svar
                    67 071 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peje
                    av Peje
                     
                    Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                    3 svar
                    579 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                    7 svar
                    486 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Donatorn  
                    Arbetar...
                    X