Raus sportfiske alt. regnbågsvatten närma Helsingborg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raus sportfiske alt. regnbågsvatten närma Helsingborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Raus sportfiske alt. regnbågsvatten närma Helsingborg

    Jag har under en tid försökt ringa till Raus sportfiske i Helsingborg utan framgång, någon som varit där senaste tiden och vet om där finns fiske?
    Eller känner ni till något annat regnbågsvatten i närheten av Helsingborg som ni vill rekommendera? Brukar fiska mycket i strömmen i Harasjömåla men hade varit kul att hitta något regnbågsvatten hemmavid, behöver inte vara ström, dammar går bra det också.

    Tack på förhand!

  • #2
    De p&t i närheten av Helsingborg som jag känner till är Sireköping, Lilla Hålsjön, Citadellet, Klåverödsdammen, Spångaböcken (vid Örkelljunga). De finns omnämnda lite här och där på forumet men det är ganska gamla inlägg, vill veta om någon varit där nyligen och hur fisket/fisken var?

    Kommentera


    • #3
      Har också försökt att få tag på dem. Så har faktiskt ingen aning vad som händer uppe på Raus. Vart vid Klåverödsdammen förra veckan, fick en fin på runt 3kg på mete. Fin natur är där också. Lilla Hålsjön har jag hört ska vara bra mer än så vet jag ikke.

      Kommentera


      • #4
        Tack Johan! Klåverödsdammen man kanske borde testa.
        Pratade med en kompis innan idag som sa att Verkstadsdammen i Tyringe skulle vara bra, 200kr och tre fiskar, ska nog testa det i nästa vecka.
        Hade tänkt testa lite olika regnbågsvatten de närmaste veckorna, kommer att skriva små sammanfattningar av fisket här.

        Kommentera


        • #5
          Raus fisket, är inte det nedlagt?

          Kommentera


          • #6
            Vet inte, och ingen här verkar riktigt veta heller Det jag vet är att Petar som hade det tidigare sålde det för 2 år sedan och att en bekant var där och fiskade för ett halvår sedan, alltså har där varit aktivitet efter det att Petar sålde.

            Kommentera


            • #7
              Ringde till Raus idag, ingen svarade men fick ett automatiskt meddelande att de var upptagna och att jag kunde lämna ett meddelande. Jag fick detta som svar: Ja visst! (på frågan om stället var i drift). Vi har öppet varje helg samt vissa kvällar i mån om tid. Men bokning krävs. För närvarande har vi lågt vatten i stora dammen. Välkommen.

              Någon som varit där och kan rapportera om fiskeläget? Imorgon blir det nog Lilla Hålsjön, avlägger rapport efteråt. Ikväll blir det Vegeå, rapport därifrån är onödigt.

              Kommentera


              • #8
                Verkar inte vara så stort drag på tråden men jag fortsätter lägga in lite fiskerapporter efter som... Där finns kanske någon som är intresserad av att läsa innan de själva ska välja regnbågsvatten.

                Var och fiskade i Lille Hålsjön idag, var helt dött. Såg fyra vak och hade en liten rackare på flugan som släppte snabbt. 6 timmars fiske och håven kom aldrig till användning. Totalt var vi åtta som fiskade ingen fick något. Pratade med en annan och han sa att föra veckan hade han haft riktigt bra fiske där, kanske var det en riktigt usel dag eller så bör man kanske ringa och fråga hur fisket varit/när dom satte i fisk senast.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                7 svar
                4 877 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg neo333
                av neo333
                 
                Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                944 svar
                190 987 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Xperten83  
                Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                443 svar
                67 071 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peje
                av Peje
                 
                Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                3 svar
                579 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg neo333
                av neo333
                 
                Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                7 svar
                486 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Donatorn  
                Arbetar...
                X