Öring i Råån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öring i Råån

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Öring i Råån

    Har aldrig varit och fiskat i detta vatten men funderar på att åka dit i nästa vecka. Jag bor i Ängelholm och fiskar mest i Rönne å (Tommarp), Vege å och Lagan både spinn och fluga.

    Var skall man bege sig för att ha bäst chans på att landa en öring nu på våren? I regel brukar det vara ganska långt ner mot mynningen, samma för Råån? Vilka drag/flugor rekommenderas?

  • #2
    Strecken från mynningen till järnvägs bro är värt å prova, även från kyrkokården till vandrings trappan ser ganska bra ut.
    Du har även chans att kroka nån dansk regnbåge oxå.

    p.s: lämna gärna en liten rapport på, hur har de gått. Jag har planer att köra ditt nästa helg.
    skitfiske
    Senast ändrad av Mickefinn; 2014-02-07, 22:27.

    Kommentera


    • #3
      Här kan Du få mer info:

      http://www.rfvo.se/fiskeregler.php

      http://www.fiskesnack.com/forum/show...145#post894145

      Kommentera


      • #4
        Det har varit bra fiske i år med en hel del danska bågar som bonusfisk. Kika runt på hemsidan och även fångstrapporterna så lär du få en bättre överblick över fisket. Ska nog själv ner till ån i helgen och nöta lite.

        Kommentera


        • #5
          Jag har hört att det riktig hög vatten i ån. Är de nån som vet nåt om de.

          Kommentera


          • #6
            Har hört på flera håll att det är väldigt bra förutsättningar just nu. Så blir minst en tur till helgen.

            "- Det är fina förutsättningar för fiske enligt ett par av tillsynsmännen jag haft kontakt med idag."

            "- Det var helt perfekt färg och drag i vattnet i dag! Nu skall det iofs regna i natt men förhoppningsvis blir det kanon i morgon."

            Ett tips är att kika in på facebook gruppen, där läggs ofta upp rapporter ang. vatten och fisk.

            https://www.facebook.com/groups/173155449441/

            EDIT--

            Kom nyss in från Martin på FB:
            "- Har varit nere vid ån och kollat en stund. Förutsättningarna för helgen ser bra ut. Lagom med vatten och bra sikt i vattnet."
            Senast ändrad av Klas A; 2014-02-14, 17:50.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Vegapunk Visa inlägg
              Har aldrig varit och fiskat i detta vatten men funderar på att åka dit i nästa vecka. Jag bor i Ängelholm och fiskar mest i Rönne å (Tommarp), Vege å och Lagan både spinn och fluga.

              Var skall man bege sig för att ha bäst chans på att landa en öring nu på våren? I regel brukar det vara ganska långt ner mot mynningen, samma för Råån? Vilka drag/flugor rekommenderas?
              Hej
              Jag undrar om du har varit å fiskat i råån i helgen. Själv la på soffan förkyld som ...

              Kommentera


              • #8
                Hej jag är oxå från Ängelholm jag va ute i går för första gången började segt efter ca en timme fick jag ett hugg, tog nästan 2 timmar tills nästa fisk högg de blev en besa efter de så kom det igång två små blänkare på ca 40 centimeter en till besa och sen small de på en grann regnbåge som låg på ca 3kg som efter 5 minuters fight slet sig nästa kasst hög de igen en utan att fastna gick en bit till upp i ån och där stod den en blänkare på 3 kg 68 centimeter gick tillbaka till regnbågs plats en liten mini gädda som avslut på dagen !

                Kommentera


                • #9
                  Edit: Se nedan! (Mitt tips var lite ohett).
                  Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-02-25, 15:32.
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                    Ett tips till alla som är intresserade av öringfisket i Råån.

                    Bli vän med Martin Sommar på Facebook så får ni rapporter i realtid. Dessutom är Martin mycket trevlig att ha att göra med online.

                    Tänk bara på att inte överösa honom med en massa frågor/meddelanden. Han har fullt upp med ån!
                    Är nog bättre att gå med i facebook gruppen istället för att skicka vänförfrågningar till Martin? ... Gruppen har mycket information ang. ån.

                    https://www.facebook.com/groups/173155449441/

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    4 822 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                    944 svar
                    190 861 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xperten83  
                    Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                    442 svar
                    66 923 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peje
                    av Peje
                     
                    Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                    3 svar
                    560 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av Shurdas, 2023-04-09, 09:36
                    4 svar
                    236 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Shurdas
                    av Shurdas
                     
                    Arbetar...
                    X