makrillfiske från land södra skåne. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

makrillfiske från land södra skåne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • makrillfiske från land södra skåne.

    Hejsan.. nån som har nåt bra tips på makrill fiske från land nu här i malmö eller lite upp mot hbg…..antar det går väldigt dag till dag

  • #2
    Västhamnen helsingborg klassiskt ställe, kolla in på hemsidan så ser du dagsrapporter. Vid Landskrona mot ven . Vet att det tas grov makrill från båt vid Ven, borde gå nedanför glumslövs backar/borstahusen. Hittar du lite djupare in mot land så borde det gå. För tillfället är makrillen på flykt från mina trakter - runt Halmstad . Kolla med lite locals så får du bäst tips. Peter b

    Kommentera


    • #3
      Nu fiskade jag iofs från båt men drog några utanför Barsebäck i lördags. Inte säker på om man får fiska från piren i Barsebäckshamn.

      Kommentera


      • #4
        vad tog du makrillen på utanför Barsebäck ? söker man upp dom eller ska man ha tur o hitta dom ? har båt nämligen med

        Kommentera


        • #5
          Har du båt e ju norra ven ett hett tips. Mäsksäck med hackad sill o meta dom med sillstrimlor. Sjukt skoj!

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av villmer Visa inlägg
            vad tog du makrillen på utanför Barsebäck ? söker man upp dom eller ska man ha tur o hitta dom ? har båt nämligen med
            De tog på spinn med upphängare.
            Planen var mete.
            Vi hade tänkt dra lite sill till agn först och hade sillhäcklor. Hittade dock ingen sill och kastade istället med häcklan. Fick en trippel på andra kastet, sedan var den häcklan ett totalt trassel. Kompisen fick strax därefter en horngädda och där blev även hans häckla ett trassel. Gott om fisk, tänkte vi...
            Horngäddan hackades upp och lades i en mäsksäck, en strimla tacklades på metet.
            Behöver jag säga att vi inte hade en enda ytterligare kontakt med makrill?

            Jag skall aldrig spinnfiska makrill med häckla igen. En eller två upphängare räcker. Blir nog ytterligare något försök med mete nu i augusti. Har sett det så många gånger i Bohuslän men aldrig själv provat tidigare.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
              Har du båt e ju norra ven ett hett tips. Mäsksäck med hackad sill o meta dom med sillstrimlor. Sjukt skoj!
              Hur djupt brukar du lägga mäsksäcken?

              Kommentera


              • #8
                Brukar väl bli mellan 5-7m. Ser man makrillen på lodet får det ju styra. Annars som sagt ca 5-7m. Glidande flöte o så brukar polaren köra två tandemtacklade enkelkrokar. Jag kör både tandem och enkel. Men enkel räcker enligt mig. Dom sitter ändå nästan alltid på nedersta kroken om man kör tandem. Ett spö per gubbe.. Annars e de lätt att man har alla mete i en klump.. Haha

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
                  Brukar väl bli mellan 5-7m. Ser man makrillen på lodet får det ju styra. Annars som sagt ca 5-7m. Glidande flöte o så brukar polaren köra två tandemtacklade enkelkrokar. Jag kör både tandem och enkel. Men enkel räcker enligt mig. Dom sitter ändå nästan alltid på nedersta kroken om man kör tandem. Ett spö per gubbe.. Annars e de lätt att man har alla mete i en klump.. Haha
                  låter svin skoj detta måste provas .. så man skall upp mot nora ven då alltså mot det djupa där uppe då? har alrig fått makrill innan men bara hört om detta roliga fiske

                  Kommentera


                  • #10
                    Utanför norra hamnen. 20-30m djup. Brukar ligga fullt av både danska o svenska båtar där. Kör med havsöringspöt. Riktigt skoj!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    4 822 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                    944 svar
                    190 861 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xperten83  
                    Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                    442 svar
                    66 923 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peje
                    av Peje
                     
                    Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                    3 svar
                    560 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av Shurdas, 2023-04-09, 09:36
                    4 svar
                    237 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Shurdas
                    av Shurdas
                     
                    Arbetar...
                    X