Ivösjön - Hjälp, jag fångar ingen fisk! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ivösjön - Hjälp, jag fångar ingen fisk!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ivösjön - Hjälp, jag fångar ingen fisk!

    Hej! jag hoppas hjärtligt att det finns någon här som fiskar eller har fiskat i ivösjön.

    Jag har varit nere i Bromölla i ett par veckor men snart är det dags att resa hem. I år har vi fixat egen båt till ivösjön och jag har haft ungefär 13 fiskepass de senaste två veckorna. Fisket har gått otroligt dåligt med en massa blanka pass. Gäddan har jag helt get upp att hitta efter att jag fiskat av sjöns alla vasskanter och vikar (känns det som i alla fall). Ett par gäddor i 1-2 kilos klassen har jag lyckats fånga men tyvärr inget större. Har väl fångat runt 30 abborrar dock, men de har inte varit värst stora tyvärr.

    Så nu hoppas jag att det finns någon här som kan ivösjön och kan komma med tips på hur jag ska gå tillväga för att fånga lite borrar 500gr+

    platser, djup, drag, jiggar ,trolling? vartenda litet tips någon skulle kunna komma med skulle vara guld värt, det skulle vara mycket tråkigt att inte ha fångat en enda "bättre fisk" innan jag åker hem till Örebro igen och semestern är över.

    Tack i förväg! tveka inte att komma med tips!

    David.

  • #2
    I en av "mina" sjöar har det varit omöjligt att få gädda innanför 5-meters kurvan, de har antingen varit i frivattnet eller befunnit sig på 5-10meters branterna

    så jag skulle tro att det är helt helt fel taktik ni kör med (för rådande väder, funkar säkert bra en normal sommar )

    Nu kommer jag definitivt inte från bromölla kan jag säga så jag har aldrig varit där!

    Men jag antar att ni sjösätter vid båtklubben vid skolan/industriområdet (sydöstra delen av sjön)

    Tittar jag på djupkarta så verkar det vara en lite knepig sjö för hotspots utefter hur jag själv skulle resonera! Jag själv hade testat grunden/hålorna nordost om ivön


    Click image for larger version

Name:	ivön.JPG
Views:	1
Size:	186,7 KB
ID:	1787471

    om inte det ger något hade jag åkt med ekolod längs 8-12 meters djup och letat efter betesstim med flertalet fisk under stimmen, brukar i regel kunna vara borrar

    Ni kan ju alltid trolla på vägen upp dit så kanske det smäller på någon i frivattnet påväg dit!

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
    7 svar
    4 887 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg neo333
    av neo333
     
    Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
    944 svar
    191 001 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Xperten83  
    Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
    443 svar
    67 091 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Peje
    av Peje
     
    Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
    3 svar
    586 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg neo333
    av neo333
     
    Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
    7 svar
    489 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Donatorn  
    Arbetar...
    X